۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۸۹۲
مصوبات بودجه‌ای امروز صبح مجلس؛

۹۶ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت

۹۶ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در بیست و یکمین جلسه بررسی بودجه در مورد بخش هزینه‌ای این لایحه بحث و گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، وکلای ملت امروز سه‌شنبه هفتم اسفندماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان ادامه بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال آینده را در دستورکار خود قرار دادند.

مصوبات امروز صبح مجلس به شرح ذیل است:

۹۶ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۸ با بند‌های (ب) و (د) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

به موجب مصوبه مجلس، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ دویست (۲۰۰) ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. صد‌درصد (۱۰۰%) وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد (۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مزبور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

بیست‌درصد (۲۰%) اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد‌درصد (۸۰%) برای آبرسانی شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود. وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.

طبق مصوبه مجلس، عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰/۸/۱۳۹۴ به میزان ده‌درصد (۱۰%) مبلغ برق مصرفی در سقف هجده هزار و ششصد میلیارد (۱۸.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

منابع حاصله پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص صددرصد (۱۰۰%) آن توسط این سازمان برای موارد مطروحه در قانون فوق با اولویت روستا‌ها و جابه‌جایی تیر برق در روستا‌ها و مناطق دامداری و عشایری و خرید تضمینی برق حاصل از تبدیل پسماند‌های عادی به انرژی و احداث نیروگاه بادی در منطقه محروم سیستان صرف می ­شود.

۱۰ هزار میلیارد برای بازیافت پسماند‌های مخرب تخصیص یافت

بهارستان نشیان امروز در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، چند بند دیگر از تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، متن زیر به جزء (۱) بند (پ) ماده (۳۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اضافه می‌شود:

شاخص‌های مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد

طبق مصوبه مجلس، محل أخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحد‌های تولیدی محل استقرار واحد تولیدی است.

مجلس مقرر کرد منابع وصولی تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال از محل ردیف ۴۵-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد تا با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود. آیین‌نامه اجرائی این بند مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالا‌های مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالا‌ها و فرآیند اجرائی به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین می­شود و به تصویب هیأت وزیران می­ رسد. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات