۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۸۹۱۴
نماینده مجلس:

انقلاب اسلامی فرصت های بزرگ اجتماعی و سیاسی در اختیار زنان قرار داده است

انقلاب اسلامی فرصت های بزرگ اجتماعی و سیاسی در اختیار زنان قرار داده است
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، فرصت‌های اجتماعی، سیاسی و آموزشی بزرگی در اختیار زنان قرار داده است.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خراسان جنوبی اظهار داشت: امام زمان(عج) می‌فرمایند حضرت زهرا(س) برای من الگوی نیکویی هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه رفیع زنان در اسلام از سوی حضرت زهرا(س) به نمایش گذاشته شد، گفت: عرب‌های آن زمان جایگاهی برای زنان قائل نبودند اما اسلام الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) معرفی کردند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود حضرت زهرا(س)، زنان قرب و مقام بالایی پیدا کردند و زنان در جامعه اسلامی در سایه حجاب و عفاف حفظ نگه داشته شدند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، فرصت‌های اجتماعی، سیاسی و آموزشی بزرگی در اختیار زنان قرار داده و زنان در ایران اسلامی متحول شدند.

وی ادامه داد: زنان بعد از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن کرامت پیدا کردند و دیگر مانند گذشته به عنوان عروسک نیستند و به عنوان انسان‌های برجسته و بزرگ هستند که به عالی ترین مقام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رسیدند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چیزی که انسان را از جایگاه انسانی‌اش دور کند، جاهلیت محسوب می‌شود و متاسفانه برخی آنچنان مقام زن را پایین می‌آورند که به عنوان عروسک خیمه شب بازی استفاده می‌کنند که این خود جاهلیت مدرن است.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: متاسفانه دنیای امروز جایگاه انسانی و مدرن زن را نادیده می‌گیرد و این جایگاه را متزلزل می‌کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات