۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۹۸۹۲۴

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله
دولت متجاوز آمریکا و دولت مردم ستیز بحرین نسبت به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب الله لبنان، ابراز خرسندی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که گروه حزب الله لبنان نقش خود را در مبارزه با تروریسم اثبات کرده است و در راه مبارزه با تروریست های ساخته شده از سوی غربی ها شهدای فراوانی تقدیم کرده است، دولت انگلیس برای انتقام از این مواضع حزب الله، آن را تروریستی اعلام کرد.

واکنش آمریکا

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد ایالات متحده از «متحدان انگلیسی» به خاطر غیرقانونی اعلام کردن فعالیت‌های حزب الله لبنان تقدیر می کند.

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله

پامپئو مدعی شد که دست های حزب الله که توسط ایران پشتیبانی می شود، به خون آمریکایی ها آلوده است و این گروه لبنانی به طرخ ریزی و اجرای حملات در خاورمیانه، اروپا و سرایسر جهان ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان ادعا کرد: «اتحاد بین المللی برای مقابله با نظام ایران همچنان گسترش می یابد.»

استقبال بحرین از تصمیم انگلیس علیه حزب‌الله لبنان

وزارت خارجه بحرین روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دولت انگلیس در تروریستی توصیف کردن حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله

وزرات خارجه بحرین در بیانیه خود ادعا کرده که حزب‌الله تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل» بوده و این وزارتخانه بر ضرورت اینکه جامعه بین‌الملل گام‌های مشابهی بردارد، تأکید می‌کند.

موگرینی: موضع بریتانیا درباره حزب‌الله بر موضع اتحادیه اروپا تأثیری نمی‌گذارد

«فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مصر عازم لبنان شد و با «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «المنار»، باسیل پس از این دیدار اعلام کرد: تروریستی اعلام کردن (شاخه سیاسی) حزب‌الله از سوی بریتانیا، تأثیر منفی بر لبنان ندارد و این موضوعی است که به آن عادت کرده‌ایم؛ بریتانیا به اطلاع لبنان رسانده که مُصِر به روابط دوجانبه (میان لندن و بیروت) است.

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله

وزیر خارجه لبنان افزود: اگر تمام جهان بایستند و بگویند مقاومت، تروریسم است، این باعث نمی‌شود که مقاومت برای لبنانی‌ها، تروریسم محسوب شود؛ تا زمانی که سرزمین، اشغال‌شده باشد (در اشاره به بخش‌هایی از خاک لبنان که هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است) سازمان‌های دولتی و تمام ملت لبنان، مقاومت را در آغوش خواهند گرفت.

باسیل درباره بازگشت آوارگان سوری هم گفت، ما می‌فهمیم که بازگشت امن و کریمانه آوارگان سوری تنها راه‌حل است و اتحادیه اروپا در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.

موگرینی هم گفت: موضع بریتانیا درباره حزب‌الله یک موضع حاکمیتی و ویژه خودش است و بر موضع اتحادیه اروپا در قبال حزب‌الله تأثیری نمی‌گذارد.

واکنش گروه‌های مختلف به اقدام خصمانه انگلیس در تروریست خواندن حزب‌الله

«امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه هم با این تصمیم انگلیس مخالفت کرد. وی گفت: «فرانسه کماکان بین شاخه‌ نظامی حزب‌الله لبنان-که آن را تروریستی می‌داند- و شاخه سیاسی آن-که در پارلمان لبنان نماینده دارد و فرانسه هم با آن ارتباط دارد- تمایز قائل خواهد شد».

ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه گفت کل حزب‌الله لبنان، اعم از شاخه سیاسی آن را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار می‌دهد و فعالیت‌های مرتبط با آن را غیرقانونی اعلام می‌کند.

اتحادیه عرب، آمریکا، رژیم صهیونیستی، شورای همکاری خلیج فارس و کانادا کل حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام کرده‌اند. انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا، تنها شاخه نظامی این گروه را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده بودند و فعالیت شاخه سیاسی را قانونی می‌دانند.

کشورهای غربی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه، قصد دارند فشارها را بر این گروه افزایش دهند./847/ب903/ف

ارسال نظرات