۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۹۰۷۸
رییس کل دادگستری استان قزوین:

مردم از جریان دادرسی رضایت ندارند

مردم از جریان دادرسی رضایت ندارند
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: مردم از جریان دادرسی در دستگاه قضایی ناراضی هستند زیرا در این عرصه رعایت عدالت را احساس نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قدرتی در نشست تخصصی جایگاه وکالت معاضدتی در دادرسی عادلانه که در سالن اجتماعات بانو برگزار شد، اظهار کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی مانع اجرای دادرسی عادلانه می‌شود بنابراین از وکلا انتظار می‌رود با ارائه مشاوره‌های حقوقی در افزایش سطح آگاهی حقوقی مردم همت داشته باشند.

وی افزود: با آگاهی رساندن به مردم می‌توان جلوی طرح دعوی در دستگاه قضایی را گرفته و از آمار پرونده‌های تشکیل شده در این نهاد کم کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تأکید براینکه فرهنگ رجوع به وکالت باید برای مردم به یک باور تبدیل شود، اضافه کرد: در جریان دادرسی‌ها یک چهارم پرونده‌ها به منع تعقیب منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: وکلای جوان باید در پرونده‌های خود از پیشکسوتان این عرصه مشورت بگیرند زیرا عدالت یک پازل است که همه مهره‌های آن باید درست در کنار هم چیده شود.

وی عنوان کرد: مردم از جریان دادرسی در دستگاه قضایی ناراضی هستند زیرا در این عرصه رعایت عدالت را احساس نمی‌کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر فقط یک نفر یک روز بیشتر در زندان بماند وکیل و قاضی آن پرونده باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام قدرتی گفت: تصویب برخی از قوانین از جمله بحث صدور مجوز به چاه‌های آب غیرمجاز حفر شده در دهه ۶۰ موجب بروز مشکلات قانونی شد.

وی بیان کرد: در آن برهه زمانی قانون صدور مجوز برای چاه‌های آب غیرمجاز حفر شده تصویب شد که در نتیجه آن امروز با مشکل تعدد چاه‌های آب غیرمجاز روبرو هستیم که چوب حراج به سرمایه حیاتی این کشور که آب است، زدند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان درخواست ورشکستگی خود را به دادگاه‌های تهران ارائه می‌دهند که به دلیل عدم آگاهی قاضی منجر به صدور حکم ورشکستگی می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: این امر موجب می‌شود مالک واحد تولیدی از بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی معاف شود که این امر ضربه بزرگی به اقتصاد وارد می‌کند بنابراین به زودی اداره ورشکستگی در دادگستری قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث کمک به زندانیان مالی غیرعمد، وکلا می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند بنابراین از وکلای استان تقاضا دارم در این زمینه ورود پیدا کرده و اثربخش باشند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با انتقاد از افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری در بین جوانان یادآور شد: با کمال تأسف شاهد افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری در بین جوانان هستیم که اگر روند به همین منوال پیش رود در ۵۰ سال آینده جمعیت ایران به ۲۵ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات