۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۹۱۰۳
مشاور وزیر ارشاد:

انقلاب اسلامی ایران به یک مدل آرمانی و مقدس تبدیل شده است

انقلاب اسلامی ایران به یک مدل آرمانی و مقدس تبدیل شده است
مشاور وزیر ارشاد گفت: انقلاب اسلامی به برکت ارزش‌های دینی و هدایت‌های حکیمانه رهبری دستاوردهای ارزشمندی دارد و ملت بزرگ ایران باید حافظ آن باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نشریات و رسانه‌های مجازی روستا و عشایر کشور (خبرآباد) اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا فرهنگ و پیام انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف جهان صادر و انقلاب ایران به یک مدل آرمانی و مقدس تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در سایه ارزش‌های دینی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب ایران اسلامی در قله اقتدار و پیشرفت قرار گرفته و دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده است که باید این دستاوردها را به خوبی شناخت و از آنها حفظ و حراست کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به اخبار و اتفاقات در اقصی نقاط کشور تاکید کرد و بیان داشت: تمرکز بر اخبار و اتفاقات مهم شهرها کار درستی نیست چرا که روستا نیز در نوع خود ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید با انعکاس این ظرفیت‌ها زمینه رشد و شکوفایی را در تمام نقاط فراهم کرد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی بخشی از زندگی حقیقی انسان‌هاست و نمی‌توان در یک جامعه مدرنیته زندگی کرد و از علوم نوپدید بهره نبرد.

۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر از جمعیت استان مرکزی در روستاها ساکن هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری مرکزی نیز گفت: استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و ۲۳ بخش است.

حجت‌الله کاظمی افزود: ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر از جمعیت استان مرکزی در روستاها ساکن هستند که معادل ۲۳ درصد از جمعیت استان است.

وی تصریح کرد: ۸۲۰ روستا دارای شورا و ۷۹۹ از روستاها شامل دهیاری هستند.

کاظمی با بیان اینکه دفتر امور روستایی تنها در حیطه بهسازی، نوسازی معابر در روستاها فعالیت نمی‌کند، اظهار داشت: این دفتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی در روستاها نیز فعال است و برگزاری این جشنواره در راستای توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها شکل گرفته است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات