۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۹۰۸۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

توجه به توانمندی انسان، اعتلای کرامت انسانی را به‌دنبال دارد

توجه به توانمندی انسان، اعتلای کرامت انسانی را به‌دنبال دارد
امام جمعه قزوین گفت: اینکه در حوزه علمی و فناوری به توانمندی‌های افراد نگاه شود، نه به ثروت و جایگاه، حرکت در مسیر اعتلای کرامت انسان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد از نگاه دین اظهار کرد: اقتصاد در نگاه دین به معنای قصد و انجام هوشمندانه کارها است.

وی افزود: اگر بخواهیم اساس و شالوده کار خود را با دین منطبق کنیم، باید اولویت‌بندی و هوشمندانه عمل کردن را در تمام امور مورد توجه قرار دهیم. به عنوان نمونه وقتی می‌خواهیم دانشگاهی را تأسیس کنیم، باید ضرورت‌ها و نیازهای جامعه را ببینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در باب اهمیت هوشمندی در کارها، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند متقین کسانی هستند که کارها را با هوشمندی، هدفمندی، اندیشه و فکر انجام می‌دهند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند انبیاء آمده‌اند تا زمینه رشد و رویش عقل انسان‌ها را فراهم آورند و همه ما نیز می‌باید ادامه دهنده رسالت انبیاء (ع) باشیم و هر چه در این زمینه موفق عمل کنیم، انسان‌ها به فلاح و رستگاری بیشتری دست می‌یابند.

وی در ادامه به اهمیت تقوا نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تقوا زمینه موفقیت انسان را در تمام زمینه‌ها فراهم می‌کند، گفت: تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و انسان‌های بزرگ با همین دو عنصر توانسته‌اند کارهای بزرگ انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه خداوند بر تقوای جمعی تأکید کرده است، عنوان کرد: همه می‌باید تلاش کنیم تا افزایش تقوا برای انسان در جامعه فراهم آید و اگر اینگونه شود، انسانها توانایی درک ریزه‌کاری‌های علم را بدست می آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تقوا در سیاست را نیز بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: تقوا در سیاست کمک می‌کند تا شیاطین در انسان نفوذ نکنند و انسان با اراده و قدرت در مقابل نفوذ آنها ایستادگی کند.

وی توجه به اقامه نماز را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، جلوه‌ دیگری از اقامه نماز است؛ همانطور که شهید ستاری‌ها در دوران دفاع مقدس با مبارزه علیه دشمنان و مستکبران، نماز را اقامه کردند.

امام جمعه قزوین خطاب به آقای ستاری با بیان اینکه حوزه کاری شما مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اظهار کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی دل ملت را شاد می‌کند و برای استقلال کشور ضروری است و تلاش‌هایی که در این عرصه صورت می‌گیرد، جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اینکه در حوزه علمی و فناوری به توانمندی‌های افراد نگاه شود، نه به ثروت و جایگاه، حرکت در مسیر اعتلای کرامت انسان‌ها است که بسیار مورد توجه خدای متعال قرار دارد.

وی در پایان افزود: مستکبران مردمشان را تحقیر می‌کنند و به آنها می‌گویند شما چیزی ندارید، تا بتوانند بر آنها حکومت کنند و امروز نیز هر کسی که در راستای اهداف آنها گام بردارد، تحقیر شده استکبار است اما روندی که شما در پیش گرفته‌اید در راستای تقویت کرامت انسان‌ها است.

در ابتدای این دیدار ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی کشور را ارائه کرد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات