۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۹۹۳۱۲
در اهواز؛

نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی افتتاح شد

نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی افتتاح شد
نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های کشوری در اهواز افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، شامگاه گذشته با حضور معاون وزیر کشاورزی در نمایشگاه بین المللی کیانپارس افتتاح شد.
 
در این نمایشگاه که با محوریت صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی افتتاح شد، کامبیز عباسی، معاون وزیر کشاورزی، با بیان اینکه هیچکدام از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال تحریم‌ها قطع ارتباط نکردند، اظهار داشت: حوزه تخصصی صنعت کشاورزی کشور از ۴۰ سال گذشته تاکنون شاهد تحولات چشمگیر بوده  به گونه‌ای که اکنون ۹۵ درصد صنعت ماشین کشاورزی در داخل تولید می‌شود همچنانکه ۹۶ درصد غلات با کمباین ساخت داخلی برداشت می‌گردد.

معاون وزیر کشاورزی عنوان داشت: در حوزه کشاورزی با خودباوری و خودکفایی توفیقات بسیاری به دست آوردیم، در ۶ سال اخیر بیش از ۲ میلیون هکتار به کشت مکانیزه کشور در حوزه گندم افزوده شد و هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در حوزه گندم کشور در حال انجام کار هستند.

این مقام مسؤول بیان داشت: در بخش کشاورزی حفاظتی نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در اختیار کشاورزان قرار گرفت و این مقدار در سال آینده نیز افزایش خواهد داشت.

در ادامه نیز غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان استاندار خوزستان استقلال سیاسی را از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب برشمرد و گفت: استقلال امروز ما در حالی است که بیگانگان تا پیش از انقلاب در همه امور کشور ورود داشتند.

استاندار خوزستان تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی را گامی برای تزریق امید و نشاط در جامعه برشمرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات