۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۹۹۳۹۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری دوره‌های مختلف کتابخوانی و تجلیل از مقام زن چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، احمد رضا دشت افکن، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان به مناسبت روز زن و تکریم مقام مادر از زحمات بانوان شاغل در کتابخانه‌های عمومی تقدیر کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان با تبریک روز مادر گفت: حضرت زهرای اطهر اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل اخلاقی است.

دشت افکن، در آئین تجلیل از کتابداران زن کتابخانه‌های عمومی آبادان عنوان داشت: دین اسلام به جایگاه زن در جامعه نگاه ویژه دارد و زنان در عزت و موفقیت کشور مسئولیت ارزشمند و حساسی را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) در زندگی مایه نجات و عزت می‌شود و وی مظهر ولایتمداری و انسان کامل بود.

اجرای طرح مهارت‌های اجتماعی در کتابخانه حکیم طوس لالی

پروانه حاجی پور، مسئول کتابخانه عمومی حکیم طوس از بازدید بیش از ۱۰۰ دانش آموز از کتابخانه خبر داد.

مسئول کتابخانه حکیم طوس با اشاره به اجرای طرح مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان و بازدید ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس لالی  از کتابخانه عمومی اظهار داشت: این بازدید در قالب مدارس مختلف از جمله آموزشگاه شهید چنگیز حاجی پور، شهید خدادای و دبستان حضرت زینب (س) از کتابخانه صورت گرفت.

حاجی پور گفت: در این بازدید درباره شرایط عضویت در کتابخانه توضیح داده شد، سپس با معرفی بخش‌های  مختلف کتابخانه  از جمله پایگاه اصلی، کودک، مرجع، کمک درسی، نوجوان، نشریات و اینترنت، دانش آموزان با چگونگی جستجوی کتاب از طریق سامانه سامان و در قفسه‌های کتب آشنا شدند.

برگزاری کارگاه آموزشی کودکان و تغذیه سالم در کتابخانه عمومی شهدای ملاثانی

کارگاه آموزشی با عنوان «کودکان و تغذیه سالم» به منظور آموزش مادران در کتابخانه شهدای ملاثانی برگزار شد.

امینه میاحی، مسئول کتابخانه شهدای ملاثانی از برگزاری کارگاه آموزشی کودکان و تغذیه سالم خبر داد و افزود: حفظ سلامت کودکان و نوجوانان  به عنوان آینده سازان کشور تضمین کننده سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی گفت: در این کارگاه خانم حنایی کارشناس تغذیه در مورد نقش تغذیه در سال‌های اولیه زندگی و به خصوص نقش صبحانه و تاثیر آن در رشد کودکان با مادران به گفتگو پرداخت.

میاحی بیان داشت: به دلیل شکل گیری عادات غذایی در سنین پایین، از همین زمان باید مواد غذایی سالم در اختیار کودک قرارداد و به تامین مواد مغذی مورد نیاز او از طریق وعده‌های اصلی و میان وعده‌های غذایی توجه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه مادران شرکت کننده در این کارگاه به عضویت کتابخانه شهدای ملاثانی در آمدند.

برگزاری نشست قصه گویی کتاب امام و مهربانی در کتابخانه عمومی ولایت

شیما طاهری، کتابدار کتابخانه عمومی ولایت اهواز از برگزاری نشست قصه گویی کتاب امام و مهربانی، نوشته مرتضی امین از مجموعه کتاب‌های قصه‌های پروانه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

طاهری بیان داشت: یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی اشخاص بزرگی همچون امام خمینی (ره) برای کودکان استفاده از فن قصه گویی است.

وی عنوان داشت: پرورش حس زیبایی شناسی در کودک، متوجه ساختن کودک به دنیایی که اطرافش را فرا گرفته، پرورش عادات مفید در کودک، تشویق حس استقلال طلبی و خلاقیت کودک هدف‌های اصلی طرح قصه‌های خوب برای کودکان است.

 کتابدار کتابخانه عمومی ولایت اهواز گفت: این کتابخانه همیشه در برگزاری برنامه‌های قصه گویی پیشگام بوده و از این طریق در ترویج کتاب و کتابخوانی در میان کودکان موفقیت آمیز عمل کرده است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات