۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۵۸۹
امام جمعه موقت بجنورد:

حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت بجنورد گفت: شمار معتکفان در دوره پهلوی کمتر از انگشتان دو دست بود؛ اما اکنون به برکت انقلاب هر سال صدها هزار جوان معتکف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی که با محوریت اعتکاف برگزار شد، این آیین مذهبی و معنوی را یکی از رویش‌های انقلاب و نظام اسلامی برشمرد.

وی اضافه کرد: رهبری می‌فرمایند در زمان طاغوت تعداد معتکفان کمتر از انگشتان دو دست بود و ما هم به یاد داریم که در ایام اعتکاف حتی در قم در مسجد امام حسن عسکری (ع) تنها تعداد اندکی به‌صورت انفرادی در گوشه‌ای از شبستان معتکف می‌شد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی که مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی هم هست، ادامه داد: اما الآن اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان هم‌زمان با ایام البیض در مساجد روستاها، شهرها دانشگاه‌ها و سایر مساجد معتکف می‌شوند و ما شاهد هستیم دانشجویانی معتکف می‌شوند که شاید ازنظر ظاهر خیلی اسلامی نباشند.

وی با اشاره به جمعیت چندمیلیونی مردم در حرم مطهر رضوی برای تحویل لحظه سال نو، افزود: افزون بر این هر جایی که امامزاده‌ای وجود دارد در ساعات پیش از تحویل سال نو انبوه جمعیت مردم به آنجا سرازیر می‌شود که همه این‌ها در زمره رویش‌های بعد از انقلاب است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای برگزاری هرچه بهتر اعتکاف استفاده می‌کنیم، گفت: اگرچه به دلیل تعطیلات عید نوروز دانشجویان دانشگاه‌های استان در دانشگاه‌ها حضور نداشته و به شهرهای خود می‌روند؛ اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود که دانشجویان بومی برای حضور در اعتکاف به سمت مساجد سطح شهر هدایت شوند.

وی ادامه داد: البته سال آینده اعتکاف از روز نوزدهم اسفند آغاز می‌شود؛ درنتیجه فرصت خوبی برای حضور دانشجویان در این مراسم مذهبی و معنوی فراهم است.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات