۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۹۶۰
هم‌زمان با ایام البیض؛

آیین اعتکاف در 150 مسجد خراسان شمالی برگزار می‌شود

آیین اعتکاف در 150 مسجد خراسان شمالی برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام البیض آیین معنوی اعتکاف رجبیه در 150 مسجد شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 150 مسجد شهری و روستایی این استان هم‌زمان با ایام البیض خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تقارن دو مناسبت ولادت امام علی (ع) و وفات حضرت زینب (س) با مراسم اعتکاف، برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی و چند محفل انس با قرآن برنامه‌ریزی شده؛ اما در عین حال سعی بر این است که برنامه‌ها متراکم نباشند تا معتکفان به برنامه‌های عبادی فردی خود برسند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر آگاه‌سازی و تبلیغات بیشتر درزمینهٔ مراسم اعتکاف، اظهار کرد: در این راستا رسانه‌ها و صداوسیما می‌توانند بیشترین تأثیرگذاری را برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اعتکاف داشته باشند و از سوی دیگر در حین اعتکاف هم پوشش برنامه‌های این مراسم بسیار مهم است که این موضوع باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری بجنورد درزمینهٔ فضاسازی سطح شهر، از استقرار نیروهای آتش‌نشانی در مقابل مساجد میزبان معتکفان خبر داد و افزود: سال گذشته علوم پزشکی وعده حضور چندساعته پزشک در مساجد محل برگزاری اعتکاف را داده بود که این وعده عملی نشد؛ اما امسال امیدواریم با نقش‌آفرینی دانشگاه علوم پزشکی در هر مسجد روزی چند ساعت یک پزشک عمومی حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی در بین معتکفان، اظهار کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود حوزه علمیه، طلاب و روحانیانی که می‌توانند در ایام اعتکاف در مساجد حضور داشته باشند را به نهاد تبلیغات اسلامی معرفی کند تا از ظرفیت این طلاب در آیین اعتکاف و به‌منظور برگزاری گفتمان‌های دینی، حلقه‌های معرفت و پاسخ به شبهات دینی در مساجد میزبان معتکفان استفاده شود.

وی ادامه داد: حلقه‌های دینی جمعی از معتکفان را درگیر می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در این حلقات معتکفان دور هم سؤالات خود را مطرح کرده و عالم روحانی پاسخ آن‌ها را می‌دهند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با تأکید بر مشارکت بیشتر نهاد اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: انتظار می‌رود نهاد اوقاف از محل درآمد موقوفات مرتبط درزمینهٔ اعتکاف حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات