۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۹۶۵
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

مشاوران مذهبی مدارس بیانیه گام دوم انقلاب را برای جوانان تبیین کنند

مشاوران مذهبی مدارس بیانیه گام دوم انقلاب را برای جوانان تبیین کنند
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید روحانیان و مشاوران مذهبی مدارس بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش آموزان و جوانان تشریح و تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی اعزامی به مدارس آموزش و پرورش، اظهار کرد: نقش و رسالت مشاوران مذهبی در مدارس در راستای مقابله با هجمه همه‌جانبه فرهنگی دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بسیار مهم است؛ زیرا این روحانیان با نسل نوجوان و آینده‌سازان ایران اسلامی سروکار دارند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح فرهنگ زیربنا و پایه اصلاح و توسعه در سایر بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... است، تصریح کرد: بر این اساس اگر می‌خواهیم مسائل و معضلات فرهنگی را اصلاح و درست کنیم باید از مدارس شروع کنیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی است، تصریح کرد: دشمن اهمیت و حساسیت قشر جوان و نوجوان را درک کرده و به همین دلیل هم بر روی این قشر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب صادرشده از سوی رهبر معظم انقلاب جوانان نقش ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: با توجه به موقعیت حساس و مهم کنونی و بیانیه رهبری که بیشتر خطاب آن به جوانان است، نقش روحانیان و مشاوران مذهبی مدارس برای تبیین این موضوع در بین جوانان و نسل جدید بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: باید روحانیان و مشاوران مذهبی در این زمینه هم مطالعات خود را افزایش داده و هم کارگروه‌های ویژه‌ای با نگاه و هدف تبیین و تشریع مسائل مورد نیاز و هفت مأموریتی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه مطرح فرموده‌اند ایجاد شده و روحانیان در این ساحت ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: باید کارگروه‌های مختلفی در رابطه با این بیانیه شکل گرفته و هر کدام بخشی از این بیانیه را پیگیری کنند و روحانیان و مشاوران مذهبی مدارس و حوزه علمیه هم ببینند در این زمینه می‌توانند چه اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند مسؤول دین‌داری مردم روحانیت است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید ما در حوزه علمیه موضوع بیانیه گام دوم انقلاب را در سطح مدیران، مسؤولان و طلاب مدرسه به مباحثه گذاشته و نقش خود را در راستای لبیک به این فرمایشات رهبری ایفا کنیم.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه از فعالیت ۵۶ نفر از روحانیان خواهر و برادر استان به‌عنوان مشاور مذهبی در مدارس خبر داد و گفت: از این تعداد هشت نفر برادر و بقیه خواهر هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات