۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۰۱۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اشتیاق جوانان به امور مذهبی معجزه انقلاب و نظام اسلامی است

اشتیاق جوانان به امور مذهبی معجزه انقلاب و نظام اسلامی است
امام‌جمعه بجنورد گفت: تنها با تبلیغ و بخش‌نامه نمی‌شود جوان‌ها را جمع کرد؛ بلکه باید این میزان جوان مشتاق در امور دینی و مذهبی را معجزه انقلاب و نظام اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه برخی از معجزات انقلاب و نظام اسلامی را برشمرده است.

وی گفت: رهبری در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند:­ انقلاب اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به‌گونه‌ای چشمگیر افزایش داد و این پدیده مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، بیش از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بنا به فرموده رهبری هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و به ویژه جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل‌های مستعد و نورانی به‌ویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همان‌گونه که رهبری می‌فرمایند: مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت ازجمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

وی اضافه کرد: رهبری در ادامه می‌فرمایند: در انقلاب مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت، صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بنا به فرموده رهبری به برکت انقلاب نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا به‌ویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیت‌تر شده است.

وی تصریح کرد: این‌ها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویت را در بخش‌های عمدهٔ عالم منزوی کرده است و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رویش‌های بعد از انقلاب معجزه انقلاب هستند، افزود: درواقع تنها با تبلیغ و بخش‌نامه نمی‌شود جوان‌ها را جمع کرد؛ بلکه باید این میزان جوان مشتاق در امور دینی و مذهبی را معجزه انقلاب و نظام اسلامی دانست./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات