۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۰۲۳۹
حجت الاسلام محمودی خبر داد؛

تشکیل کمیته پیگیری منویات رهبری در بیانیه گام دوم از سوی مجمع نمایندگان

تشکیل کمیته پیگیری منویات رهبری در بیانیه گام دوم از سوی مجمع نمایندگان
عضو مجمع نمایندگان از تشکیل کمیته بررسی و پیگیری منویات رهبری در بیانیه گام دوم از سوی مجمع نمایندگان خبر داد و گفت: وظیفه اصلی روحانیت ایجاد ارتباط میان امام و امت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی نماینده طلاب و فضلای بوشهر عصر امروز در دیدار طلاب بوشهری با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه از جامعیت برخوردار است و طلاب باید حداقل یک مرتبه آن را مطالعه کنند.

وی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و با بیان اینکه هجمه و تبلیغ دشمن این است که القا کنند مردم از شعارهای انقلاب اسلامی خسته شده اند، اظهار داشت: رهبری در این بیانیه تأکید کرده اند که شعارهای انقلاب اسلامی تاریخ انقضا نداشته و امروز شعارهای انقلاب اسلامی جهانی شده است و همه مردم جهان از آرمان های انقلاب اسلامی ایران الگو می گیرند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه وظیفه اصلی روحانیت ایجاد ارتباط میان امام و امت است، ابراز کرد: نقش روحانیت در بیانیه گام دوم انقلاب، بسیار مهم و مؤثر است و ما باید به خوبی این وظیفه را انجام دهیم؛ متأسفانه امروز برخی از روحانیون نسبت به وظیفه خطیر خود، یعنی ایجاد پیوند میان امام و امت بی توجه هستند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز روحانیت باید در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همه تلاش خود را به کار گرفته و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب کمیته ای را تشکیل داده است که مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی و پیگیری کند، افزود: طلاب می توانند نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را به ما ارائه کرده و در این زمینه ما را یاری کنند.

حجت الاسلام محمودی تأکید کرد: طلابی که به تبلیغ می روند باید بخشی از منابر و خطابه خود را به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص دهند و در این زمینه برای مردم روشنگری داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به ویژگی های بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: جامعیت، نگاه به آینده و ترسیم چشم انداز رسیدن به قله های پیشرفت، مخاطب قرار دادن جوانان به صورت ویژه، تأکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی، توجه به مطالبات مردم، توجه به راهکارها، انعطاف پذیری، منفعل نبودن و تأکید بر اصلاح خطاهای گذشته، پپایبندی به اصول ضمن درک موقعیت های جدید، توجه به دفاع مقتدرانه و مرزبندی با دشمنان از ویژگی های مهم این بیانیه است.

وی تأکید کرد: متأسفانه گاهی میان جامعه و حتی میان روحانیت مشکلات برجسته می شود، اما به راهکارها توجه نمی شود، برای همین روح ناامیدی گاهی در برخی افراد مشاهده می شود، بنابراین ما در کنار مشکلات باید به راهکارهای حل آن ها نیز توجه داشته باشیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات