۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۲۶۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مشهد اردهال کاشان گلزار شهدای صدر اسلام است

مشهد اردهال کاشان گلزار شهدای صدر اسلام است
استاد حوزه علمیه مشهد اردهال کاشان را گلزار شهدای صدر اسلام دانست و گفت: در ایران گلزار شهدایی که از ۱۴۰۰ سال قبل باشد وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان صبح امروز در میلاد با سعادت امام باقر (ع) در دعای ندبه آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) فرزند امام باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: تشیع و ایمان مردم منطقه اردهال کاشان در آن بحران و محدودیت زمان امام باقر (ع) از عجایب اسلام است.

وی با اشاره چگونگی آشنایی مردم کاشان با امام باقر (ع) و صفای باطنی مردم این خطه به حضرت، ابراز کرد: اعزام عامربن فینی نماینده مردم فین کاشان به محضر مبارک امام باقر (ع) نشانه ارادت مردم منطقه فین کاشان به امام باقر (ع) و فرزندش علی ابن باقر (ع) است، چون در آن دوره مرسوم نبوده اهل بیت نماینده‌ای را اعزام کنند.

به گفته وی اعزام نماینده اهل بیت (ع) به مناطق دیگر از دوره امام جعفر صادق (ع) مرسوم شد و زمان امام هادی (ع) اوج آن بود و حضور علی ابن باقر (ع) بعنوان نماینده امام باقر (ع) در کاشان و منطقه اردهال سبب افتخار مردم این منطقه است.

استاد حوزه علمیه گفت: شهادت بیش از ۷۰ نفر از اهالی منطقه اردهال کاشان در رکاب علی ابن باقر (ع) از افتخارات این منطقه است و این در حالی است که دیگر فرزندان اهل بیت (ع) مدفون در ایران به شهادت نرسیده اند و مردم دیگر شهر‌های ایران نیز در دفاع از فرزندان اهل بیت (ع) به شهادت نرسیده اند.

وی مشهد اردهال کاشان را گلزار شهدای صدر اسلام دانست و اظهار داشت: در ایران گلزار شهدایی که از ۱۴۰۰ سال قبل باشد وجود ندارد، از این رو اگر امکان داشت همه هفته برای زیارت علی ابن باقر (ع) و شهدای در رکاب این امامزاده به مشهد اردهال می‌آمدم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت آیت الله مرعشی نجفی پنجشنبه‌ها همه هفته برای زیارت علی ابن باقر (ع) به مشهد اردهال می‌آمد، گفت: آیت الله مرعشی نجفی می‌فرماید برای باز کردن گره‌هایی که در قم نزد حضرت معصومه (س) باز نمی‌شود به مشهد اردهال و زیارت این امامزاده واجب التعظیم و عظیم الشان می‌آمدم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به حضور دو امامزاده شهید در منطقه اردهال کاشان، بیان کرد: مردم کاشان و منطقه اردهال کاشان برای معرفی و تبلیغ علی باقر (ع) در مشهد ادرهال کاشان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) ثواب زیارت علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان را همانند زیارت جدش امام حسین (ع) در کربلا اعلام کرده است، افزود: اگر مردم از واقعه اردهال خبر داشتند جمعیت کثیری در سالروز شهادت این امامزاده عظیم الشان برای زیارت به اردهال کاشان می‌آمدند، چرا که قرآن برای پاسداشت روز‌هایی که برای اولیای خدا است تأکید دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: من هرکجا که بروم خواهم گفت طلبه برای گرفتن الگو اگر درکنار مضجع نورانی سلطانعلی ا‌بن امام محد باقر (ع) نرود کجا می‌خواهد برود و از چه کسی می‌خواهد الگو بگیرد.

به گفته وی، مشهد اردهال کاشان پایگاه تشیع در ایران است و چنین ویژگی را هیچ منطقه دیگری در ایران ندارد و حماسه‌ای بزرگتر از حماسه اردهال کاشان رخ نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان دعوت مردم منطقه فین کاشان از فرزند امام باقر (ع) را نشانه بصیرت مردم این منطقه دانست و افزود: حضور علی ابن باقر (ع) در کاشان و اقامه نخستین نماز جمعه کاشان و حفظ مسجد جامع کاشان جایی که نخستین نماز جمعه کاشان به امامت علی ابن باقر (ع) برگزار شد نشانه ارادت مردم کاشان به اهل بیت (ع) و فرزندان آن‌ها است.

وی عدم اثر و نشانی از محل شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس را یادآور شد و حفظ محل شهادت علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال بعد از ۱۴۰۰ سال را یک امتیاز ویژه برای مردم منطقه مشهد ارهال کاشان دانست و افزود: مردم قم نیز محل عبادت حضرت معصومه (س) را حفظ کردند.

استاد حوزه علمیه حفظ این آثار بعد از ۱۴۰۰ سال با وجود دشمنان زیاد اسلام و بلایای طبیعی و غیر طبیعی را کارساده‌ای ندانست و گفت: اگر دشمنان اسلام نتوانستند آثار اهل بیت (ع) را محو و نابود کنند به دلیل عرق و تعصب مردم شیعه ایران در دفاع از اسلام و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه بیان کرد: تبلیغ دین و تفقه در دین و کار مردم، کار علی ابن امام محمد باقر (ع) است و شهادت در این راه اوج افتخار است و زیارت امامزاده برای طلاب که در راه ترویج دین به شهادت می‌رسد بهترین الگو است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام باقر (ع) نجات دهنده دین و مهاجرت فرزندش علی ابن باقر (ع) به مشهد اردهال برای تبلیغ دین اوج از خود گذشتگی است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات