۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۹۹۶۴۹
امام جمعه موقت کاشان:

مشکل امروز ما نداشتن ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان است

مشکل امروز ما نداشتن ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان است
حجت الاسلام احتشام گفت: عدم در اختیار داشتن ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان سبب شده است تا شیعه در طول تاریخ متضرر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام یکشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) که به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت این امامزاده واجب تعظیم در بیت العباس کاشان برگزار شد، گفت: مشکل امروز جامعه اسلامی نداشتن ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز به یک ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان داريم، افزود: عدم در اختیار داشتن ترجمه به روز و مناسب از امامان و امامزادگان سبب شده است تا شیعه در طول تاریخ متضرر شود.

حجت الاسلام احتشام به نقش اجداد مردم کاشان در دعوت از فرزند امام باقر (ع) به کاشان به عنوان نماینده و سفیر امام باقر (ع) و مسؤولیت سنگین امروز مردم در قبال امامزاده علی باقر (ع)  اشاره کرد و عنوان کرد: نسل قدیم از خود بصیرت نشان دادند و ما نیز همواره باید بصیرت و معرفت خود را در مسیر ولایت به اثبات برسانیم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر به امامزاده علی ابن باقر (ع) واژه سلطان اطلاق شده است برای این است که این امامزاده واجب التعظیم مدتی را در منطقه مشهد اردهال صاحب ولایت بود.

وی با اشاره به اینکه نماینده امام نمی‌تواند امام باشد، افزود: هرچند سلطانعلی ابن باقر امام معصوم نبود، اما پدر بزرگوارش امام معصوم بود و ایشان نیز مانند مسلم ابن عقیل نماینده امام معصوم بود و  سخنان سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) سخنان امام باقر (ع) است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه علی ابن باقر (ع) معصوم نیست، اما يك امام معصوم را پشتوانه خود دارد و سفیر و نماينده يك امام معصوم است، افزود: امروز نیز برخی می‌گویند رهبری معصوم نیست ما نیز می‌پذیریم، اما امام معصوم به شیعیان خودش سفارش کرده است امر دین خود را روی دوش دیگری بگذارید تا در قیامت حجت داشته باشید.

حجت الاسلام احتشام گفت: همانگونه که نسل گذشته ما با تبعیت از علی ابن باقر (ع) فرزند فاطمه زهرا (س) در منطقه مشهد اردهال کاشان افتخار آفرین شدند ما نیز به دنبال فرزند دیگر فاطمه زهرا (س) رهبر معظم انقلاب، انقلاب فاطمی ایران را به نهضت جهانی امام زمان (عج) متصل خواهیم کرد، اما هزینه دارد.

وی افزود: وقتی خواص به موقع بیدار نشوند فرزند علی ابن باقر (ع) که با بصیرت به منطقه کاشان و مشهد اردهال دعوت مي شود اما بعد از یک جنگ و نبرد و مظلومانه سر از تن او جدا می‌کنند و به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه ترجمه ما از علی ابن امام محمد باقر (ع) باید ترجمه عزت باشد، گفت: علی ابن باقر (ع) با بصیرت دعوت شد، اما چون خواص حمایت نکردند با تعداد محدودی از یاران خود به منطقه اردهال پناه برد و در آنجا مانند جدش امام حسین (ع) با وجود اینکه در کنار چشمه بود اما با لب تشنه به شهادت رسید.

وی با تأکید بر درس گرفتن از سرنوشت علی ابن باقر (ع)، ابراز کرد: اگر به هنگام اقدام نکنیم پشیمان خواهیم شد چرا که  مردم فین و خاوه نيز چون دير خبر دار شدند و به موقع نرسيدند پشیمان شدند. 

لازم به ذکر است، حضرت سلطانعلی (ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم‹‹پدر خود›› به آن منطقه کاشان و به مدت ۳ سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و پس از ۳ روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌همراه یارانش مانند جد مظلومش امام حسین (ع) با لب تشنه، سر از بدنش جدا کردند.

شایان ذکر است، است ۲۷ جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال ۱۱۶ هجری قمری و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع) و حضرت سلطان محمود بن امام باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است که ایشان نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت (ع) در ایران است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات