۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۶۰۰۳۵۵

ترجمه قرقیزی «خدمات متقابل اسلام و ایران» منتشر می‌شود

ترجمه قرقیزی «خدمات متقابل اسلام و ایران» منتشر می‌شود
ترجمه قرقیزی کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» اثر برجسته شهید مطهری(ره) از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک، پایتخت قرقیزستان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سال آینده کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» اثر برجسته شهید مطهری(ره) در بیشکک به زیور طبع آراسته خواهد شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علی حکیم‌پور، رایزن فرهنگی کشورمان در بیشکک درباره انتشار این اثر گفت: استاد مرتضی مطهری(ره) از علمای نواندیش اسلامی ایران در ۱۳ بهمن ۱۲۹۷ برابر با ۳ فوریه ۱۹۱۹ میلادی در فریمان مشهد چشم به جهان گشود. وی قبل از انقلاب اسلامی ایران به کار نویسندگی، تدریس در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و ایراد سخنرانی‌های متعدد به ویژه در مجموعه فرهنگی حسینیه ارشاد تهران می‌پرداخت.

حکیم پور ادامه داد: شهید مطهری بی شک یکی از بزرگترین مصلحان معاصر در زمینه معرفی اسلام اصیل و پویا به زبان علمی و روز، مدافع وحدت اسلامی میان اهل سنت و شیعه و اصلاحگر مظاهر خرافه و انحراف از چهره نورانی دین بود. او با فراهم کردن زمینه دیدار هانری کربن، اندیشمند فرانسوی با علامه سید محمد حسین طباطبایی، مفسر بزرگ قرآن کریم نقش زیادی در معرفی فلسفه اسلامی در غرب ایفا کرد.

وی افزود: با وجود اینکه وی به کار علمی و روشنگری در زمینه‌های اسلامی و مسائل فکری روز مشغول بود، به ویژه آنکه وجودش در تبلور و باروری انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷بسیار ضروری بود، اما شوربختانه در یک اقدام تروریستی ناجوانمردانه در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران به شهادت رسید./983/ب102/ف

منبع:ایرنا

ارسال نظرات