۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۴۲۸
عضو شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران:

حوزه علمیه خواهران به توجه بیشتر مراجع تقلید نیازمند است

حوزه علمیه خواهران به توجه بیشتر مراجع تقلید نیازمند است
علاسوند با بیان این که حوزه علمیه خواهران به توجه مراجع تقلید نیازمند است، گفت: مراجع تقلید در طول تاریخ یاری رسان جریان های اصیل حوزوی بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبا علاسوند امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی، با بیان این که هنگام ورود به حوزه علمیه در آغاز تأسیس، نمی دانستیم که در حوزه علمیه چه مورادی تدریس می شود، اظهار کرد: به عنوان مثال گمان می کردیم که در حوزه علمیه فقط قرآن و نهج البلاغه خوانده می شود.

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا(س) با اشاره به نفش طلاب خواهر در تبلیغ دین گفت: حوزه های علمیه برداران به دلیل آن که محدودیت های خانم ها را ندارند در تأثیر گذاری مسؤولیت بیشتری دارند اما حوزه علمیه خواهران با وجود محدودیت ها نفوذ بیشتری دارد.

وی افزود: خواهران طلبه به دلیل این که وارد خانه ها می شوند نفوذ بیشتری در میان خانواده ها دارند؛ برخی مجالسی که خانم ها تشکیل می دهند از نظر کمیت و کیفت با مجالس آقایان قابل مقایسه نسیت زیرا میل بانوان به مسائل مذهبی بیشتر است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این نکات را بیان کردم تا بگویم اگرچه حوزه علمیه خواهران نهال نوپایی است اما وسعت کاری که در زمینه تبلیغی انجام می دهد بسیار مهم است.

وی با بیان این که رشد حوزه علمیه خواهران به پشتیبانی مراجع تقلید حوزه علمیه نیاز دارد؛ اظهار کرد: مراجع تقلید همیشه در طول تاریخ اصیل حوزوی به رشد و بالندگی جریان حوزوی کمک کرده اند و امیدوارم که پدرانه تر به حوزه خواهران توجه داشته باشند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات