۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۱۰۳۰
آیت الله شب زنده دار:

با اشتغالات دون پایه دنیوی خود را از ارتقای معنوی و سعادت ابدی محروم نکنیم

با اشتغالات دون پایه دنیوی خود را از ارتقای معنوی و سعادت ابدی محروم نکنیم
عضو فقهای شورای نگهبان ماه رجب را فرصتی عالی برای ارتقای معنوی دانست و تأکید کرد که نباید با اشتغالات دنیوی خود را از بهره های معنوی محروم کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود با بیان این که خداوند متعال زمینه کسب فیوضات استثنایی را در ماه رجب فراهم کرده است، گفت: ماه رجب افزون بر فضیلت ذاتی مشتمل بر مناسبت هایی مانند مبعث و ولادت امیرمؤمنان است که سبب فضیلت بیشتر آن شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های ماه رجب این است که انسان می تواند در این ماه معارف بلند معنوی را بیاموزد،  روزنه های امیدبخش و مهمی در این ماه بر انسان باز می شود، انسان اگر به یک سلسله اموری توجه نکند غافل می شود که می تواند به مقامات عالی دست پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از فواید ادعیه ماه رجب غفلت زدایی از انسان است، اظهار داشت: انسان با خواندن این ادعیه متوجه می شود که خیلی می تواند ارتقا پیدا کند و بالا رود و به مقامات عالی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: این ادعیه به انسان توجه می دهد که به توهمات دنیوی دل نبندد و به فکر مقامات عالی معنوی باشد، نائل شدن به مقامات عالی معنوی برای انسان امکان دارد پس چرا انسان خود را گرفتار مسائل پایین دست کند و ترقی نکند.

آیت الله شب زنده دار با تأکید بر این که راه ترقی و پیشرفت برای انسان باز است، ابراز داشت: نباید سعادت ابدی را به دلیل مسائل دون پایه دنیوی از دست داد، از این رو باید از فرصت های این ماه مبارک نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وی عنوان کرد: انسان باید با انس با ادعیه و معارف دل خود را از زنگارهای مادی پاک کند، نباید خود را با اشتغالات دیگر از بهره های معنوی محروم کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که در اثر توجه بی مورد به برخی مسائل و عدم استفاده درست از نعمت ها وارد تاریکی و ضلالت نشویم، زندگی درست در دنیا سبب عزیز شدن انسان می شود و حضرت امام و علمای بزرگ با ایمان و عمل صالح بین مردم عزیز شد.

وی اضافه کرد: آبرومندی و عزت علمای سلف باید برای علما و روحانیت باقی بماند که لازمه آن رعایت زی طلبگی و رعایت همه جوانب است.

محمد قمین
ارسال نظرات