۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۰۴۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

انقلاب بزرگترین رویش تاریخ بعد از بعثت و حکومت حضرت علی بوده است

انقلاب بزرگترین رویش تاریخ بعد از بعثت و حکومت حضرت علی بوده است
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه پیشرفت های عرصه دفاعی از دلایل قانون مندی سنت الهی است، گفت: انقلاب بزرگترین رویش تاریخ بعد از بعثت و حکومت علوی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رییس دفترعقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تقدیر از مجاهدت های تلاشگران عرصه صنعت دفاعی که در عرصه های دفاعی توانمندی خود به نحوی شایسته به منصه ظهور رساندند با اشاره به نقش انسان در تحولات جامعه در عرصه های گوناگون اظهار داشت: سه نظریه درباره تحولات تاریخی عنوان می کند. نخست اینکه فراز و فرود بشر در ادوار گوناگون تصادفی است.نظریه دوم این است که تحولات تاریخی و فراز و فرود ها جبری است. چه جبری که اشاعره میگفتند یا جبر تاریخی که ماتریالیست ها می گویند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و دین مبین اسلام قائل به قانونی بودن تحولات تاریخی و فراز و فرود تمدن ها است اظهار داشت: دستاوردها و عقب افتادگی بشر، قیام ها و انقلاب ها و حوادث در عرصه های گوناگون ناشی از حاکمیت سنت های الهی و قانون مندی تحولات است که انسان در بوجود آوردن و تغییرات نقش محوری دارد.

رییس دفترعقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به آیه 11 سوره رعد مبنی بر نقش انسانها در تعیین سرنوشت خود بیان کرد : خداوند در این می فرماید ما اگر نعمتی را به امتی دادیم نعمت را از او نمیگیریم مگر اینکه خودش نعمت را از خود سلب کند؛ که این بیانگر يك سنّت تغيير ناپذير الهي است و یک قانون است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به قدرتمندی برخی از کشورها مانند چین و ژاپن در زمینه اقتصادی و صنعتی این اتفاقات را قانونمند عنوان کرد که ناشی از برنامه ریزی، کار و تلاش و استقامت و اتکاء به قدرت درونی بود. اینکه برخی به غلط می گویند دین عامل عقب ماندگی است بی ربط است. برخی کشورها دارای دین خرافی هستند. دین اسلام عامل تحرک هدایت و رشد و تکامل انسان است. عمل به سنت های الهی موفقیت ها را در پی دارد.

وی با بیان مصداقی از فضای صنعتی کشور اظهار داشت: پیشرفت های عرصه دفاعی وموشکی و عقب ماندگی برخی از بخش های صنعتی کشور از دلایل قانون مندی تحولات و حمکت سنت های الهی است؛ چرا که نقش مثبت یا منفی انسان در این تغییر و تحولات محوری و بی بدیل است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به نقش ملت ها در تغییر سرنوشت خود با بیان مصداقی از دو تجربه انقلاب حضرت موسی(ع) و انقلاب پیامبر اکرم(ص)، گفت: عدول از ضوابط و رعایت نکردن اصول انقلاب باعث شد خداوند لباس کرامت را از بنی اسرائیل در بیاورد.

وی با بیان اینکه تاریخ آینه تمام نمای عبرت ها و درس هاست، بهره گیری از درس های تاریخ را راهگشای مسائل و انتخاب راه صحیح ملت ها عنوان کرد.

رییس دفترعقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی ایران، اصل انقلاب را رویش عظیمی در برهه کنونی تاریخ دانست و گفت: انقلاب بزرگترین رویش تاریخ بعد از بعثت و حکومت حضرت علی علیه اسلام بوده است.

وی اذعان کرد: انقلابی پابرجاست که ملت، جامعه، قوم و دولت آن از اول در خط باشد و تا آخر خط هم در مسیر بماند.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشرفت ها و پسرفت ها و همچنین بقای یک نظام افزود: ملت ایران با اصل و انتقال رهبری حضرت امام پس از رحلت به امام خامنه ای همانگونه که درست عمل کردند باید برای بقا وتداوم نظام و حکومت نقش خود را در انتخاب صحیح نمایندگان شورا، مجلس، خبرگان و دولت به نحو صحیح ایفا کنند.

رییس دفترعقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: اگر امت اسلامی توجه به حساسیت شرایط، پیچیدگی‌های دوره و زمان و تکلیف خود نداشته باشند انقلاب ما هم با چالش انقلاب‌های پیشین روبرو می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه رکن دوم عامل پیروزی انقلاب، مردم هستند، عنوان کرد: خداوند تدبیر کرده، حق حاکمیت با خدا و قدرت حاکمیت با مردم است هر کجا که مردم پای رهبری الهی ایستادند حاکمیت شکل گرفت. نقش مردم هم در حدوث انقلاب و هم در بقای انقلاب است./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات