۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۰۱۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

امید بستن به اجانب و بیگانگان نشانه حب دنیا است

امید بستن به اجانب و بیگانگان نشانه حب دنیا است
نماینده خبرگان حب دنیا را یکی از عوامل امید بستن به اجانب و بیگانگان دانست و گفت: باید به اصل «ما می توانیم» که امام راحل آن را به همه ما آموخت، بازگردیم.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با تبریک اعیاد ماه رجب گفت: ماه رجب و شعبان ودر پی آن ماه مبارک رمضان ماههای پرخیر و برکت و از نورانی ترین ماهها هستند.
 
وی افزود:«حب الدنیا رأس کل خطئة» بیانیه راهبردی رهبر حکیم انقلاب موسوم به گام دوم که به حق جامع و دارای ابعاد مهم فراوانی است به دقت دوبار از آغاز تا پایان مورد مطالعه قرار گرفت که اگر این بیانیه راهبردی با راهکارهای درست که برخی نیز در متن بیانیه ذکر شده است، با توجه به شرایط کنونی کشور به نظرم از یک جهت بیت التوحید و درة التاج بیانیه محسوب می شود. در عباراتی متین و سنجیده می فرمایند: وسوسه مال و مقام و ریاست حتی در عَلَوی ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام کسانی را لغزانده پس خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می داند هرگز بعید نیوده و نیست ... همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروطیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: رهبری معزز دامت برکاته راهکار صیانت از خطر و آسیب را نیز ارائه فرموده اند که باید دید و دقت کرد و آن را عملیاتی نمود.

وی عنوان کرد: این خطرات که همواره همه به ویژه مسئولان نظام را تهدید می کند و کم نبودند کسانی که دچار این آسیب و آفت شدند و با اعتباری اجتماعی بر اثر رویکرد دنیا اعتبار وجاهت اجتماعی خویش را از دست دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: جریانهای عبرت آموز فراوانی در تاریخ اسلام و حتی در نیروهای پاک شیعه وجود دارد که بسیاری جای دقت و عبرت آموزی دارد مثل ماجرای واقفه یعنی کسانی که جزء اصحاب با امام صادق و امام کاظم علیهما السلام و از نیروهای خوب مدرسه اهل بیت بودند، ولی گرفتار دنیا طلبی شدند و از حالت قداست به حال پلیدی مبتلا شدند.

نماینده خبرگان تأکید کرد: علی بن ابی حمزه بطائنی به خاطر 30 هزار دینار پدیده پلید واقفه را پدید آوردند و در امامت امام کاظم متوقف شدند، امام رضا را مورد انکار قرار دادند و همین دلبستگی به دینار و درهم، موجب انکار شهادت امام کاظم و انکار امامت امام رضا علیهما السلام شدند و خود اینها که از ارکان و عمد واقفه بشمار می آیند.

وی اضافه کرد: اینک امروزه برخی دم از امامت و رهبری امام «سلام الله علیه» می زنند و در مورد زعامت و رهبری خلف صالح رهبری مقتدر و حکیم انقلاب دامت شوکته با تردید و شک و شبهه اظهار نظر می کنند چه چیزی می تواند ریشه وعلت آن باشد؟

نماینده خبرگان گفت: اینکه عده ای رفتن به آمریکا و تمایل به بریتانیا ازخود نشان می دهند و چشم امید به اجانب دوخته اند، ریشه در همین آسیب و آفت؛ یعنی حب دنیا دارد؛ اینکه در بیانیه گام دوم آمده است باید به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه ما آموخت ایمان آورد و منتظر نمانیم که دیگران برای ما کاری کنند و طمع به یاری دشمن نداشته باشیم که از دشمن جز دشمنی انتظار داشتن خامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: مسؤولان عزیز عزت و شرف شما اعتبار دارد. ارزش پیش خدا و مردم در رهیدن از اسارت دنیاست آن که از دنیا و مظاهر دنیا رهید از دشمن نمی ترسد و نا امید نمی شود و هیچگاه نعمت و افتخار خدمت به ملت را با ثروت اندوزی معاوضه نمی کند، بنابراین، کارگزاران و مسئولان محترم نظام اسلامی به شما توصیه شده تا می توانید به مردم خدمت کنید و عدالت داشته باشید.

وی یادآور شد: در پایان حضور پرشکوه ملت بزرگوار ایران در راهپیمایی 22 بهمن چهل سال شکوه و شوکت و عزت و استقلال انقلاب اسلامی را می ستایم و دست این ملت بزرگ را می بوسم . یاد و خاطره همه شهیدان بویژه شهیدان عزیز سپاه پاسداران را در جاده خاش ـ زاهدان گرامی می دارم و از مجاهدتهای خستگی ناپذیر رهبر عزیز انقلاب اسلامی در هدایت و حمایت و مدیریت قدرتمندانه و دلیرانه انقلاب و نظام اسلامی جداً به سهم خودم قدردانی می کنم./841/د101/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات