۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۱۱۷۰
دبیرکل مجلس وحدت مسلمین:

شهید نقوی آموزگار انقلابیون پاکستان بود

شهید نقوی آموزگار انقلابیون پاکستان بود
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین در مراسم یادواره شهید دکتر نقوی، ایشان را آموزگار مردم انقلابی پاکستان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، «شهید محمد علی نقوی» بینانگذار سازمان دانشجویان امامیه (آی اس او) روز گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که به همت حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و با حضور جمعی از طلاب و اقشار فرهنگی ایرانی و پاکستانی برگزار شد، «علامه راجا ناصر» دبیر کل این حزب نیز حضور یافت.

وی در سخنان خود تصریح کرد: اکثر افراد ثابت قدم و با بصیرت در پاکستان یا شاگرد مکتب «شهید عارف حسین حسینی» بوده‌اند یا شاگرد شهید دکتر نقوی.

علامه راجا ناصر با اشاره به ظرفیت عظیم شیعیان پاکستانی عنوان کرد: اگر اتحاد و وحدت بین شیعیان حکمفرما شود جمعیت 50 میلیون نفری شیعیان پاکستان می‌توانند تاثیرات بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های کلان کشور داشته باشند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین اظهار داشت: جمعیت چند صدهزار نفری شیعیان لبنان که در جبهه مقاومت حضور دارند توانسته اند استکبار غرب را به زانو در بیاورند، از این مثال به خوبی می توان درک کرد که جمعیت 50 میلیون نفری چه اندازه تاثیر گذار خواهند بود.

این روحانی برجسته سپس به ابعاد مختلف زندگی شهید نقوی اشاره کرده و عزم راسخ ایشان را الگویی برای جوانان و نسل‌های آینده دانست.

وی گفت: شهید نقوی مصداق بارز شیران روز و عابدان پارسای شب زنده‌دار بود که از هیچ قوت و قدرتی جز خدای متعال هراس نداشت.

راجا ناصر تاکید کرد: شهید نقوی گوش به فرمان امام خمینی داشت و همواره در تلاش بود سخنان امام امت را در بین مردم پاکستان به اجرا بگذارد.

گفتنی است شهید محمد علی نقوی که به چمران پاکستان شهرت دارد از چهره های انقلابی برجسته‌ای بود که از هیچ تلاشی برای رساندن پیام انقلاب به شیعیان پاکستانی دریغ نکرد.

وی در 16 اسفند سال 1373 توسط گروه تروریستی سپاه صحابه به شهادت رسید ولی سازمان دانش جویان امامیه همچنان فعال‌ترین مرکز تربیتی دانشجویی پاکستان به حساب می آید./847/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات