۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۴۷۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

حضرت زینب الگوی تمام عیار مقابله با جنگ نرم است

حضرت زینب الگوی تمام عیار مقابله با جنگ نرم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی تمام عیار مقابله با جنگ نرم بودند، گفت: جنگ نرم دشمن در پی استحاله ارزش ها است اما حضرت نقشه های دشمنان را بر ملا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نخستین نماز جمعه قم در سال جدید که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که اگر انسان در مسیر رضایت الهی قدم بردارد و ثابت قدم باشد به سعادت می رسد، گفت: اگر شیعیان ثابت قدم باشند و در مسیر مکتب اهل بیت(ع) استوار باشند به فوز عظیم می رسند.

وی افزود: تمام مشکلات انسان و موانعی که برای انسان به وجود می آیند ناشی از دوری از بندگی خداوند متعال است، اگر کسی ذکر، اطاعت و بندگی باشند از یاری خداوند متعال بهره مند خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان مطیع امر الهی باشد دعای او مستجاب خواهد شد، اظهار داشت: اعتماد به خدا باید حقیقی باشد نه این که صرفا به عنوان ادعا مطرح شود، اگر انسان می خواهد محکم در برابر شیاطین بایستد باید اعتماد حقیقی به خدا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر حضرت امام و رهبر انقلاب با اقتدار و صلابت در برابر دشمنان ایستاده اند و دشمن را به زانو در آورده اند معلول اعتماد به خدا است که از رهگذر بندگی حاصل می شود، کسانی که اهل ظاهر هستند و کذب می گویند باید در زمینه اعتقادات خود تجدید نظر کنند چرا که ناشی از ضعف ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که دروغ کلید تمام گناهان است، ابراز داشت: اگر مجلس برای دروغ مالیات وضع کند و هرکسی مسؤولیت بیشتری داشت مالیات بیشتر دهد تمام کسری ها و مشکلات بودجه ای از بین می رود.

وی با بیان این که شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند، عنوان کرد: نباید اجازه داد که هر کس هرگونه خواست وقیحانه درباره شهدا اظهار نظر کند، اجازه ندهیم که کسی خون شهدا را پایمال کند، نباید اجازه دهیم که راه و اهداف شهدا کمرنگ شود.

استاد حوزه علمیه قم به جایگاه حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت نمونه کامل و دارای ابعاد گوناگون شخصیتی است که الگوی جامعه اسلامی هستند، حضرت زینب(س) پیام آور کربلا و حماسه آفرین و پیروزی آفرین نبرد بود و یزیدیان را رسوا کرد.

وی اضافه کرد: حضرت زینب(س) الگوی تمام عیار مقابله با جنگ نرم بودند، جنگ نرم دشمن در پی استحاله و براندازی و از بین ارزش ها است که حضرت نقشه های شوم دشمنان را بر ملا کرد، حضرت زینب(س) قهرمان عرصه مدیریت بحران‌ها و نماد راستین صبر و استقامت بود.

محمد قمین
ارسال نظرات