۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۹۳۲
شامگاه گذشته؛

قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی مردم سیل‌زده خوزستان آغاز بکار کرد

قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی مردم سیل‌زده خوزستان آغاز بکار کرد
قرارگاه مردمی-جهادی امدادرسانی مردم سیل‌زده خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، قرارگاه مردمی-جهادی امدادرسانی به مردم سیل‌زده خوزستان، شامگاه گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه علمیه استان، ائمه جماعات مساجد، اقشار مختلف، گروه‌های جهادی و تبلیغی در حسینیه بقیه الله اهواز رسما آغاز بکار کرد.

حجت‌الاسلام حبیب پور، مسؤول قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی به مردم سیل استان خوزستان با اشاره به خدمات مسؤولان دولتی به سیل زدگان اظهار داشت: این خدمات با جان و دل صورت می‌گیرد، اما قواعد و ضوابط و محدودیت‌های قانونی سبب شده تا نتوانند آن طور که شایسته است خدمات خود را ارائه کنند.

مسؤول قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی به مردم سیل استان خوزستان با بیان اینکه برخی سرپرستان خانواده‌ها حاضر به ترک منازل و احشام شان نیستند، عنوان داشت: هلال احمر به لحاظ قانونی فقط به افرادی چادر می‌دهد که در اردوگاه‌ها حضور داشته باشند؛ از این رو ما با راه اندازی قرارگاه تلاش داریم تا چنین معضلاتی برطرف شود.

حجت الاسلام حبیب پور با بیان اینکه همه سد‌ها پر شدند، بیان داشت: با عزم و اراده مردم به دولت کمک خواهیم کرد تا چنین وضعیتی را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه دستور تخلیه روستا‌ها کاملا درست است، افزود: بارندگی‌های پیش رو و ذوب شدن برف‌ها قطعا سبب افزایش خروجی آب از سد‌ها خواهد شد؛ بنابراین خیران و معتمدان و ذی نفوذان با روستائیان صحبت و آن‌ها را به تخلیه روستا‌ها مجاب کنند.

مسؤول قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی به مردم سیل استان خوزستان گفت: در‌های حسینیه ها، مساجد و خانه‌ها را به سوی سیل زدگان باز کنیم و تا می‌توانیم نگذاریم به اردوگاه‌ها بروند.

حجت الاسلام حبیب پور با بیان اینکه روستائیان مزارع و احشام شان را از دست دادند، خاطرنشان کرد: با کمک هایمان اندکی از رنج‌های روستائیان را کاهش دهیم؛ در این برهه زمانی بیشترین نیاز ما پول نقد است تا بتوانیم چادرها، قایق و پتو تهیه کنیم هر چند که سایر اقلام مورد نیاز را نیز خواهان هستیم.

وی با بیان اینکه ساعات کار قرارگاه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است، ادامه داد: ثبت نام نیرو‌های متخصص از قبیل لوله کش، برقکار و پزشک را نیازمندیم تا به اردوگاه‌ها و مناطق سیل زده اعزام شوند.

مسؤول قرارگاه مردمی جهادی امدادرسانی به مردم سیل استان خوزستان تصریح کرد: قرارگاه خواهران نیز در مسجد جواد الائمه پادادشهر تشکیل و آماده دریافت کمک‌ها است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات