۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۰۱۹۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور حداکثری جوانان در آیین اعتکاف تبیین گام دوم انقلاب است

حضور حداکثری جوانان در آیین اعتکاف تبیین گام دوم انقلاب است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور حداکثری جوانان در آیین معنوی اعتکاف درواقع به خودی خود تبیین گام دوم انقلاب از سوی خود جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی آیین اعتکاف 98، اظهار کرد: اعتکاف زمینه‌ساز ترویج معارف اسلام، نهادینه‌سازی معنویت در جامعه و تحقق جامعه دینی متعالی است.

وی افزود:­ گسترش اعتکاف سبب کسب فضایل و دفع رذایل شده و جامعه را در مقابل انواع آسیب‌ها و معضلات بیمه می‌کند که معتکفان با حضور خود در مراسم معنوی اعتکاف توانستند ره‌توشه‌ای برای آینده خود ذخیره کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به شرکت بیش از چهار هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال، اضافه کرد: اگرچه پیش‌بینی شده بود امسال بیش از 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند اما به دلیل هم‌زمان شدن ایام اعتکاف با روزهای آغاز سال نو، امسال شمار معتکفان در استان به نسبت سال پیش کاهش داشت.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 82 درصد شرکت‌کنندگان در آیین اعتکاف در استان بانوان بودند، ادامه داد: از سوی دیگر اکثر شرکت‌کنندگان در اعتکاف امسال را هم جوانان تشکیل می‌دادند.

وی گفت: حضور اکثریت جوانان در مراسم معنوی اعتکاف به خودی خود تبیین گام دوم انقلاب توسط خود جوانان و نوجوانان بود؛ به‌گونه‌ای که این جوانان و نوجوانان با حضور حداکثری خود در اعتکاف گامی بلند در راستای رسیدن به معرفت الهی برداشتند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: این موضوع نشان از درک بالای جوانان و نوجوانان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین ولایت مداری آن‌ها دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اشتیاق عمومی به‌ویژه جوانان در استقبال از برنامه‌های عبادی و معنوی نظیر اعتکاف، توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان را از بین برده و آنان را از سرگرم کردن جوانان با شبکه‌های اجتماعی با شکست مواجه می‌کند.

گفتنی است، مراسم اعتکاف امسال هم‌زمان با ایام البیض با حضور بیش از 300 روحانی مبلغ و مبلغه در 150 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات