۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۰۲۰۰۵
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

حوزه باید در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه پیشگام باشد

حوزه باید در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه پیشگام باشد
حجت الاسلام جباری با بیان این که مأنوس شدن یک طلبه با کلام الهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: حوزه باید در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه پیشگام باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به آغاز سال جدید بر ضرورت تلاش و ممارست بیشتر طلاب در عرصه علم آموزی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که فرصت‌ها به راحتی از بین می‌رود و جبران فرصت‌های از دست رفته کار مشکل و دست نیافتنی است، افزود: طلبه باید قدر لحظه‌ها را بداند و ازآن در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرد.
 
حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ماه‌های رجب و شعبان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان پیشگامان فراگیری علم دین باید از این لحظه‌های معنوی بیشتر بهره گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رجب و شعبان ماه استجابت دعا است، خاطرنشان کرد: باید در این ماه‌های ارزشمند، با دعا و استغفار مسیر رشد و تکامل معنوی را برای خود فراهم کنیم.
 
امام جمعه بهشهر بر ضرورت انس گرفتن طلاب با قرآن و ادعیه‌ها تأکید کرد و گفت: طلاب باید بخشی از وقت خود در طول روز به این امور اختصاص دهند. چون عامل مهمی در رشد اخلاقی و معنوی آن‌ها خواهد بود.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که متأسفانه کلام الهی امروز در جامعه اسلامی مهجور است، افزود: حوزه به عنوان متولی رشد و گسترش علم دین در جامعه اسلامی باید قرآن را از مهجوریت خارج کند.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که مأنوس شدن یک طلبه با کلام الهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به طور عمیق و ریشه‌ای مورد توجه قرار گیرد، گفت: حوزه باید در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه پیشگام باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از وظایف مهم طلبگی را تبلیغ دانست و با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، افزود: مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید باید از سوی طلاب برای مردم بیشتر تبیین و تشریح شود./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات