۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۰۰۷
حجت الاسلام صالحی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت آگاهی و بصیرت سیاسی طلاب حوزه

ضرورت تقویت آگاهی و بصیرت سیاسی طلاب حوزه
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری بر ضرورت تقویت آگاهی و بصیرت سیاسی طلاب حوزه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری شنبه در جمع مدیر، معاونان، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه با تبریک فرا رسیدن سال جدید و همچنین حلول ماه شعبان، گفت: همه نهاد‌های فعال در کشور وظیفه دارند در سال جدید برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف تلاش کنند.
 
وی با بیان این که حوزه نیز به سهم خود رسالت سنگینی در پیشرفت و توسعه کشور بر عهده دارد، افزود: حوزه به عنوان مهم‌ترین مرکز تولید علم و ترویج معارف اهل بیت (ع) وظیفه دارد تلاش‌های خود در این عرصه مهم را دو چندان کند.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که مراکز مهمی همچون حوزه‌های علمیه همواره جز اهداف اصلی دشمنان اسلام و انقلاب بوده است، بیان داشت: تخریب چهره حوزه و روحانیت با هدف تضعیف نظام و انقلاب همواره راهبرد اصلی دشمن بوده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: عصبانیت دشمن از روحانیت نیز به دلیل شناخت و بصیرت بالای این قشر اثرگذار جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و روحانیت همواره باید آگاهی و شناخت بالا، موضع بسیار مناسبی در برابر توطئه دشمنان می‌گیرند، بیان داشت: در شرایط امروز جامعه که دشمن از هر طرف به دنبال ضربه زدن به انقلاب است، رسالت حوزه و روحانیت نسبت به گذشته چند برابر شده است.
 
حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که روحانیت نمی‌گذارد اهداف و توطئه‌های دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی تحقق پیدا کند، افزود: روحانیت به عنوان چشمان بیدار نظام اسلامی، همه تحرکات دشمن را رصد کرده و با روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه مانع تحقق توطئه‌های آن‌ها خواهد شد.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز آگاهی و بصیرت سیاسی طلاب حوزه امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: در گذشته برخی تفکرات تلاش می‌کردند تا طلاب هیچ آگاهی سیاسی از وضعیت کشور و جهان اسلام پیدا نکنند و تنها به درس و بحث بپردازند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب برای اثرگذاری در عرصه‌های علمی و تبلیغی نیازمند شناخت محیط پیرامونی خود است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تقویت بعد سیاسی طلاب در شناخت و موضع گیری آن‌ها بسیار تأثیر گذار خواهد بود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات