۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۲۱۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان در اردوهای جهادی کار آخوندی را فراموش نکنند

روحانیان در اردوهای جهادی کار آخوندی را فراموش نکنند
امام جمعه بجنورد خطاب به روحانیان، گفت: وقتی به اردوی جهادی عمرانی می‌روید کار آخوندی خود را ‏فراموش نکنید؛ زیرا تأثیر این‌گونه تبلیغ بیشتر از سخنرانی بالای منبر است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جعه بجنورد، ‏عصر امروز در نشست هم‌اندیشی حوزویان ویژه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، خطاب به طلاب و روحانیان شرکت کننده در اردوهای جهادی مناطق سیل زده، اظهار کرد: باید مردم این مناطق را ازلحاظ اعتقادی و جهان‌بینی تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: باید شبهات مردم را برطرف کنیم تا نگویند خداوند به ما ظلم کرده که سیل آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هر جا ظلم کردیم خودمان به خودمان کرده‌ایم، افزود: باید بدانیم ضعف مدیریت و پیش‌بینی‌ها و پیش‌گیری‌های ما بسیار مهم است؛ زیرا وقتی رودخانه‌ای لایروبی نمی‌شود معلوم است در مواقع بارندگی این بحران‌ها پیش می‌آید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل زده، اظهار کرد: اینکه علم شما با عمل توأم شده به‌گونه‌ای که هم اهل علم و هم اهل عمل هستید، بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده مایه مسرت و افتخار است، خطاب به روحانیان جهادگر گفت: در کنار کارهای جهادی، جهاد علمی و انذار را فراموش نکنید؛ زیرا این‌گونه فعالیت کردن تأثیر بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید موعظه عملی کنید، افزود: وقتی به اردوی جهادی عمرانی می‌روید کار آخوندی و طلبگی خود را فراموش نکنید؛ زیرا تأثیر این‌گونه تبلیغ بیشتر از سخنرانی بالای منبر است.

وی خطاب به طلاب و روحانیان جهادی، تصریح کرد: در اردوهای جهادی مردم را به مشارکت فرا بخوانید، جوری نباشد برخی خیال کنند ما بیکاریم و آمده‌ایم در روستاها وقت بگذرانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید فرهنگ تعاون و مشارکت را در اردوهای جهادی زنده کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشید؛ زیرا زنده کردن روحیه کار جمعی یکی از رسالت های شما است./9314/پ210/ب1

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات