۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۲۷۹
تولیت مدرسه علمیه مشکات:

کمک های مردمی به سیل زدگان بیانگر همدلی ملت ایران است + فیلم

کمک های مردمی به سیل زدگان بیانگر همدلی ملت ایران است + فیلم
حجت الاسلام قاسمیان گفت: مردم با کمک های اندک خود می توانند سیل عظمیی از کمک های مردمی به سوی سیل زدگان روانه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان تولیت مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در هیات رایةالعباس با اشاره به حوادث سیل اخیر گفت: سیلی که در مناطق مختلف کشور به راه افتاد یک اتفاق طبیعی نبود.

وی افزود: کمک و امداد به سیل زدگان بسیار لازم و ضروری است، سیلی که در برخی از شهرها جاری شد قابل تصور نبود، به حدی این سیل عظیم و قدرتمند بود که برخی از مردم همه دارایی خودشان را در این بلای عظیم از دست دادند.

حجت الاسلام قاسمیان با تاکید بر اینکه مومن بر مومن حق دارد و حقوق مومنان باید رعایت شود، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند حق مومن بر مومن بسیار زیاد است؛ این حق به حدی است که در طواف واجب نیز باید آن حق رعایت شود.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه سیل اخیر هم برای آسیب دیدگان و هم برای سایر مردم امتحان الهی است، اظهار داشت: خداوند در ابتلائات است که مردم را مورد آزمایش قرار می دهد و در سیل اخیر نیز مردم می توانند با دستگیری از هموطنانی که زندگی خود را از دست دادند از این امتحان الهی سرفراز خارج شود.

وی ادامه داد: خداوند با این سیل عظیم که از دانه دانه قطرات باران به وجود آمد و زندگی مردم را نابود کرد به ما این درس را می دهد که ما نیز می توانیم همانند قطرات باران با اندک اندک کمک‌های خودمان سیل عظیمی از کمک های مردمی به راه بیاندازیم و ویرانی‌های سیل را بازسازی کنیم.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه کمک های مردمی به مردم سیل زده بیانگر همدلی ملت ایران است، عنوان کرد: در روایت است اگر انسان گره از مشکلات دیگران بگشاید خداوند نیز گره از مشکلات او باز می کند.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با اشاره به اینکه زکات در آیات قرآن کریم چهره خلق اللهی بیان شده است گفت: مردم عیال خداوند هستند و اگر کسی به امور آنان رسیدگی کند خداوند نیز به امور آنان رسیدگی خواهد کرد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات