۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۲۵۲۰
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

شیعه دین داری و تشیع را در مجالس امام حسین آموخت

شیعه دین داری و تشیع را در مجالس امام حسین آموخت
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شهادت امام حسین(ع) نقطه عطف در تاریخ شیعه است و زمینه ای فراهم شد تا شیعه فرهنگ خود را گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته، همزمان با میلاد با سعادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی، گفت: اصل نماز ما مدیون سیدالشهدا(ص) بوده و شهادت امام حسین(ع) نقطه عطف در تاریخ شیعه است.

پژوهشگر حوزه های دین و فرهنگ با بیان این که همه ما مدیون سیدالشهدا(ع) در دینداری هستیم، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) انحرافی در دین ایجاد شده بود که اگر ادامه می یافت، چیزی از دین باقی نمی ماند، امام حسین(ع) وجدان ها را بیدار کرد.

وی افزود: با شهادت امام حسین(ع) نور ولایت و نور خدا تثبیت شد و زمینه ای فراهم شد تا شیعه فرهنگ خود را گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به شرایط سخت در دوران امام سجاد(ع)، ابراز کرد: دوران امامت امام سجاد(ع) سخت ترین دوران بود چون شیعیان درجه یک همگی شهید شده بودند و انحطاط اخلاقی نیز زیاد بود در چنین فضایی حضرت در دوران امامت طولانی خود به هر بهانه ای عاشورا را زنده می کرد.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که شیعه دین داری و تشیع را در مجالس امام حسین(ع) آموخت، گفت: در طول تاریخ شیعه فقط یک مجلس در دهه محرم و عاشورا داشت که این پیام را امام سجاد(ع) حفظ کرد اما به برکت انقلاب اسلامی در این 40 سال مجالس مختلف برای اهل بیت(ع) برگزار می شود

وی به فعالیت های امام سجاد(ع) در دوران امامت ایشان اشاره و بیان داشت: تبلیغ عاشورا و رساندن پیام عاشورا به گوش تاریخ، بازپروری جامعه منحط آن زمان و کادرسازی و تکثیر شیعه از عمده فعالیت های امام سجاد(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اضافه کرد: در زمان امام سجاد(ع) عیاشی و مجالس لهب و لعب حتی در شهرهای مذهبی مکه و مدینه زیاد بود همچنین اختناق شدیدی وجود داشت، این حضرت با عبادت و دعاهای مختلف عاشورا و دین را زنده کرد.

پژوهشگر حوزه های دین و فرهنگ امام سجاد(ع) را موسس شبکه وکالت و مرجعیت شیعه دانست و گفت: این حضرت با تربیت شاگردان با تقوا و دین شناس و ارسال آن ها به نقاط مختلف اقدام به کادرسازی کرد و این شبکه وکالت در زمان امامان بعدی توسعه یافت و محوریت آن ها امام بود و در حال حاضر نیز شیعه باید با ولی فقیه و مرجعیت ارتباط داشته باشد و اگر این ارتباط نباشد از رزق های اهل بیت(ع) محروم است.

وی با بیان این که انحرافات در شیعه به دلیل قطع رابطه با مرجعیت و فقاهت به وجود آمد، افزود: شیعه با مراجع با تقوا و دین شناس به امام عصر(عج) متصل می شود و خیلی از انحراف هایی که در شیعه پیدا شد چون با عالمان دین شناس قطع رابطه کردند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات