۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۲۵۹۴

انتشار شصتمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت سینوی

انتشار شصتمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت سینوی
این دوفصلنامه در پایگاه‌های استنادی علوم جهان اسلام (isc)، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه مجلات تخصصی نورمگز و مگیران و ... نمایه می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصتمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت سینوی به صاحب‌امتیازی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و مدیرمسئولی دکترسعیده سادات شهیدی منتشر شد.

دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «حکمت سینوی» از پیشگامان مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها نخست در سال ۱۳۷۵، با شکل و محتوایی متفاوت با شکل فعلی، و متناسب با نیاز‌ها و اقتضای زمان و در پی آن با هدف تکمیل رسالت علمی - پژوهشی آن در سال ۱۳۸۲ در قطع و قالبی جدید منتشر شد.

در حال حاضر نیز مسئولان این مجله با بیش از سه دهه فعالیت توانسته‌اند با دریافت سالانه بیش از ۱۵۰ مقاله و انتشار منظم دو فصل یکبار، دستاورد‌های علمی و پژوهشی محققان کشور را به صورت شایسته‌ای در اختیار علاقه‌مندان به موضوع پژوهش قراردهند و مطالب آن در پایگاه‌های داده‌ای معتبر کشور نمایه شود.

عناوین مقالات چاپ شده در این شماره:

معانی دوگانه ضرورت نزد ابن‌سینا: پاسخ به اشکالی مشهور در قیاس موجهات ارسطو
حکمت عملی در فلسفه سینوی؛ جایگاه، مبادی و علل کم‌رنگی آن
فصوص الحکم فارابی؛ مبدأ معرفت اشراقی
نگاهی نو به امکان شناسایی ذات در فلسفه ابن‌سینا
معرفت‌شناسی حسن و قبح از منظر ابن سینا
رمزپردازی در روش‌شناسی فلسفی ابن‌سینا
بررسی برهان علامه دوانی در اثبات واجب و مواجهه آن با برهان صدیقین سینوی

دسترسی به مقالات دوفصلنامه حکمت سینوی آزاد است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی http://avecinnianphilosophy.isuw.ac.i به مقالات این شماره و سایر شماره‌های این نشریه دست یابند.

ضمنا این دوفصلنامه در پایگاه‌های استنادی علوم جهان اسلام (isc)، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه مجلات تخصصی نورمگز و مگیران و ... نمایه می‌شود.

برای ارسال مقاله برای چاپ در این نشریه نیز نخست به نشانی http://avecinnianphilosophy.isuw.ac.ir وارد شده و از قسمت ورود به سامانه در سامانه نشریه حکمت سینوی ثبت نام کرده، مقاله را ازطریق سامانه ارسال فرمایید.

این نشریه در ازای دریافت مقالات و چاپ آن، هیچ هزینه‌ای را از نویسندگان دریافت نمی‌کند. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات