۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۲۶۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سپاه پاسداران بازوی مقتدر ولایت فقیه است

سپاه پاسداران بازوی مقتدر ولایت فقیه است
آیت الله نمازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مولود انقلاب خواند و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازوی مقتدر ولایت فقیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با اشاره به تقارن آغاز سال ۹۸ با ماه‌های مبارک رجب، شعبان، رمضان و تبریک این ماه‌های با برکت، گفت: امسال به لطف خداوند سال سربلندی و عزت و اقتدار و اتحاد ملی و پیشرفت و توسعه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه بقای اسلام و عمر طولانی ۱۴۴۰ ساله اسلام در پرتو صبوری پیامبر اکرم (ص) و پیروان پیامبر تحقق یافته است، صبوری را عامل نزول رحمت و برکات خداوند دانست و افزود: جامعه‌ای که در برابر مشکلات و مصیبت‌ها مقاوم و صبور باشد رحمت خداوند نیز بر چنین جامعه‌ای نازل خواهد شد.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر عیادت ائمه جمعه از جانبازان، گفت: رهبر معظم انقلاب  بعد از ارتحال امام خمینی از سال ۶۹ و آغاز رهبری معظم له، همه ساله شعار جدیدی را برای مدیریت کشور اعلام کرد و سال ۹۸ را ‹‹سال رونق تولید›› اعلام کرد.

وی افزود: پژوهشگران اگر در عناوین ۱۹ ساله‌ای که رهبر معظم انقلاب نامگذاری کرده است تحقیق و بررسی داشته باشند و مدیران و مسؤولان و دولتمردان نیز به شعار‌های سال اهتمام ویژه‌ای مي داشتند تا به درستی و به صورت کامل و جامع و صد درصد اجرایی کرده بودند امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی را در داخل کشور احساس نمي کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان از کوتاهی‌ها و نارسایی‌ها و برخی عوامل مختلف که سبب شد موتور محرکه کشور با مطالبات رهبر معظم انقلاب فاصله زیادی داشته باشد ابراز تأسف کرد و ابراز امیدواری کرد عقب افتادگی‌های سال‌های گذشته در سال جاری جبران شود.

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه ترامپ و آمریکا در برابر اسلام محکوم به شکست هستند، گفت: ترامپ و کابینه اش و نتانیاهو که تلاش می‌کنند نظام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ملت ایران را در هم بشکنند سخت در اشتباه هستند و از  باید از تاريخ عبرت بگیرند که ۱۴۴۰ سال موتور قوی و محرک و نیرومند اسلام در حال حرکت است و در هر لحظه و هر زمان مناطقی از جهان را تحت نفوذ خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حوادث مالی و جانی سیل در استان‌های شمال و جنوب کشور ذائقه ملت ایران را تلخ کرد به تحلیل و تفسیر دو سویه حوادث سیل اشاره کرد و عنوان کرد: باران از یک سو عامل حیات، عمران، آبادانی، توسعه کشاورزی، دامداری و صنعت است، اما از سوی دیگر نتوانسته ایم با مدیریت و قدرت علمی و حسن بهره برداری و ذخیره سازی آب‌ها از این سرمایه آسمانی و عرشی به درستی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین تخریب زیر ساخت‌های کشور هنگام بلایای طبیعی را ناشی از ضعف سیاست‌ها و مدیریت سازمان‌های مهندسی دانست و ابراز امیدواری کرد متولیان و متصدیان نظام مهندسی کشور سیاست‌های مربوطه را به گونه‌ای تدبیر کنند که ساختمان‌ها و زیر ساخت‌ها در برابر حوادث طبیعی سیل‌های ویرانگر و زلزله‌های با ریشتر بالا مقاومت داشته باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه سیل اخیر در استان‌های کشور زمینه محبت و نوع دوستی ملت بزرگ ایران را فراهم کرد، از فرماندهی کل قوا که فرمان بسیج نیرو‌های دولتی و نیرو‌های مسلح را صادر کرد تقدیر و تجلیل کرد و گفت: حضور موثر نیرو‌های مسلح، دولت و سه قوه و مردم استان‌ها و شهرستان‌ها به ویژه  مردم کاشان که کمک‌های قابل توجهی به استان‌های سیل زده داشتند تقدیر و تجلیل كرد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان و برنامه‌های این ایام گفت: نیمه شعبان در مکتب اهل بیت نیمه شعبان معادل شب قدر اعلام شده است و یکی از اعمال نیمه شعیان احیا و عبادت و نماز و دعا و مناجات است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از مردم کاشان خواست تا وقت خود را در خیابان‌ها و معابر عبور و مرور مردم هدر ندهند و هیئات مذهبی و ائمه جماعات برای این ایام برنامه‌های احیا و عبادت را برنامه ریزی کنند.

آیت الله نمازی توصیه کرد هزینه‌های جشن‌های نیمه شعبان را برای کمک و حمایت از مردم سیل زده استان‌های کشور اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در ادامه خطاب به ترامپ رییس جمهور آمریکا ناشی و نادان آمریکا که در کاخ سفید نیز جایگاهی ندارد گفت: آمریکا که تولید کننده و صادر کنند و پشتبانی کننده تروریست در دنیا است، سپا پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لبیت تروریست‌ها قرار داده است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مولود انقلاب خواند و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نماد قانونی است که در قانون اساسی در ردیف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و بازوی مقتدر ولایت فقیه است.

آیت الله نمازی گفت: امروز همه دنیا به جنایت آمریکا به بشریت و منطقه آگاه است و ترامپ که عامل خلق داعش در عراق و سوریه و افغانستان و اروپا و مسؤول حمله نظامی آل سعود و متحدانش به مردم مظلوم یمن و کشتار زنان و کودکان و حمله به مدارس است.
 
وی افزود: پاسداران انقلاب اسلامی از حمایت ملت ایران، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، روحانیت، اصناف و اقشار مختلف مردم ایران است و سپاه پاسداران حافظان و مدافعان اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت الله نمازی همچنین به ترامپ رییس جمهور آمریکا هشدار داد و گفت: ترامپ باید بداند آینده و سرنوشت بدی در انتظار تو است و سرنوشت تو مانند سرنوشت بنی امیه و سرنوشت آمریکایی‌ها در طبس است که در آتش قهر الهی سوختند.

لازم به ذکر است، در پایان نماز جمعه این هفته کاشان، نمازگزاران جمعه کاشان همزمان با سراسر کشور از مصلی نماز جمعه کاشان تا مسجد امام رضا در بلوار راهپیمایی و اقدام اخیر ترامپ را مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با فریاد هیا مرگ بر آمریکا، مرگ بر ترامپ و مرگ بر اسرائیل محکوم کردمد./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات