۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۹۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت فعالیت توأمان خادم‌یاران رضوی در عرصه محرومیت‌زدایی و معنویت‌گستری

ضرورت فعالیت توأمان خادم‌یاران رضوی در عرصه محرومیت‌زدایی و معنویت‌گستری
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خادم‌یاران رضوی با مدد از فرهنگ رضوی محرومیت‌زدایی و معنویت‌گستری را به‌صورت توأمان در دستور کار خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های خادم یاری رضوی، اظهار کرد: خدمت به مردمان آن هم در قالب خادم یاری برای امام هشتم هدیه و عطیه‌ای است که خداوند به ملت ما عطا کرده است.

وی با بیان اینکه وجود امام رضا (ع) قطب فرهنگی، معنوی و ولایی در ایران است، افزود: امام هشتم ولی نعمت همه مردم ایران به‌ویژه ما خراسانی‌ها است؛ به همین دلیل ما باید در کنار امام رئوف هم بیشتر از انوار مقدس این امام همام استفاده کرده و هم در عمل به بقیه استان‌ها الگودهی کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما در جوار امام هشتم باید به‌گونه‌ای گفتار، رفتار و عمل داشته باشیم که بتوانیم سبک و سیره رضوی را در عرصه عمل معرفی کرده و ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه رفتار، منش و گفتار خادم یار رضوی باید به شکلی باشد که معرف امام رئوف باشد، خطاب به خادم یاران رضوی، افزود: لباس و نام خادم یاری را مغتنم شمرده و فرهنگ خادم یاری رضوی را به سراسر کشور تعمیم و گسترش دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این میان فضیلت و زحمت مدیران کانون‌های خادم یاری رضوی بیشتر است؛ زیرا این افراد باید هم خادم و هم خادم یاب بوده و به نیت امام رضا (ع) محور جذب خدام برای مردم باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه خادم یاری به معنای مردم یاری است، افزود: تلاش کنید به‌صورت توأمان در راستای کمک به مردم و محرومیت‌زدایی و معنویت گستری فعالیت کنید.

وی با تأکید بر اینکه باید محرومیت‌زدایی مادی و معنوی را به‌صورت توأم انجام دهید، اظهار کرد: در کنار فقر مادی، فقر معنوی هم در کشور که وجود دارد؛ ازاین‌رو باید تلاش کنید با مدد از فرهنگ رضوی، فرهنگ معنویت را در جامعه دینی گسترش و نهادینه کنید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات