۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۹۶۰
با معرفی برگزیدگان قرآنی؛

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار شد

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار شد
آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با معرفی برگزیدگان قرآنی از ۸۴ کشور جهان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امروز با معرفی برگزیدگان قرآنی از 84 کشور جهان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان دانشمند و مفسر قرآن کریم، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی، عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی، ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیو قرآن و جمع کثیری از مسؤولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

قهرمان قرآنی در بخش حفظ قرآن کریم دانش آموزان پسران عبدالعلی عبدالرحیم محمد حاجی از کشور کنیا بود و علی فیضی از کشور جمهوری اسلامی ایران و محمود ابوالخیر ناصی از کشور سوریه به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش حفظ قرآن کریم دانش آموزان دختران زینب امین‌پور از جمهوری اسلامی ایران قهرمان قرآنی سی و شمشمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شد و سیدا نرگس از کشور ترکیه و ریم الاشکول از کشور اردن به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

نفرات برتر در رشته قرائت بخش دانش آموزی پسران امیر حسین رحمتی  از کشور جمهوری اسلامی ایران قهرمان قرآنی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و سید یاسین حسینی از کشور افغانستان و محمد رفقی حواری از کشور اندونزی به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش روشندلان السید حمدی السید ابراهیم از مصر قهرمان قرآنی در رشته حفظ کل قرآن کریم شد و سعید علی‌اکبری از جمهوری اسلامی ایران و سید نورالحق از هند به ترتیب رتبه دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

قهرمان قرآنی در بخش حفظ کل قرآن کریم بانوان روشن دل مریم شفیعی از جمهوری اسلامی ایران بود و فاطمه یونس از لبنان و سمانه موسوی از افغانستان به ترتیب رتبه دوم و سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

قهرمان قرآنی در بخش طلاب در رشته خطابه قرآنی عمر سفرانی از سوریه و عبدالکامل از روسیه و محمد صاحب علی‌الانباری از عراق به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش رشته ترتیل و تفسیر قرآن کریم روح‌الله آقایی از جمهوری اسلامی ایران قهرمان قرآنی این دوره از مسابقات شد و به ترتیب سیدمهدی مشرف از افغانستان محمد‌السید موسی از لبنان رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ و تفسیر قرآن کریم قهرمان قرآنی این دوره از مسابقات محمد خاکپور از جمهوری اسلامی ایران اعلان شد و به ترتیب احمدمحمد طاهر از چاد محمد بهدی از الجزایر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

گفتنی است در رشته قرائت تحقیق و تفسیر قرآن کریم سلیمان اصل غوابش از جمهوری اسلامی ایران در جایگاه قهرمان قرآنی این دوره از مسابقات قرار گرفت و محمدکریم محسنی از افغانستان صدیق ملیانا از اندونزی به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

یادآور می شود در بخش بزرگسالان در رشته قرائت سلمان امر‌الله از اندونزی قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و مهدی غلام‌نژاد از جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا سلمان از عراق، احمد سمیر عبدالعزیز عبدالغنی از مصر و وان عین‌الدین حلمی از مالزی رتبه های دوم تا پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ کل قهرمان قرآنی این دورهاز مسابقات محمد‌جواد مرادی از جمهوری اسلامی ایران بود و عبدلی توفیق از الجزایر، احمد بدرالدین حمامی از سوریه، سیداحمد عثامه از موریتانی و اکرم بن زکریا از تونس به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را به دست آوردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات