۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۰۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
کمک ۶۱ میلیارد تومانی نیکوکاران به محرومان خراسان شمالی و گلایه یک کارتونیست از کم ­توجهی به هنر عناوین برخی از اخبار کوتاه استان خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: نیکوکاران خراسان شمالی سال گذشته ۶۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان به محرومان کمک کردند که از سال پیش از آن 14درصد بیشتر است.

مجید الهی راد افزود: این کمک‌ها برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان در محل جمع‌آوری‌شده، هزینه می‌شود.

وی گفت: چهار میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان از کمک نیکوکاران خراسان شمالی، به صورت صدقه بود.

گلایه یک کارتونیست از کم ­توجهی به هنر

عباس ناصری با اشاره به اینکه سبد کالای ضروری مردم تنها اقلام روزمره مانند نان، برنج و... است، اضافه کرد: تا زمانی که هنر، در سبد کالای ضروری مردم قرار نگیرد حمایت دستگاه های مربوطه نیز به تنهایی کافی نیست و هنر نیز جایگاه خود را پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه باید مردم جای خالی هنر و کاریکاتور را در سفره زندگی خود حس کنند، اظهار کرد: اگر به شرایطی رسیدیم که با نبود هنر، مردم جای خالی آن را حس کنند و متقاضی آن باشند، می توان گفت هنر جایگاه خود را پیدا کرده است.

روستاهای مایوان و سه گنبد پیشرو در ثبت وقف جدید

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج گفت: امسال خیران در روستاهای مایوان و سه گنبد با ثبت وقف های جدید پیشرو بوده اند.

سعید علیپور صحرا گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار وقف جدید به ثبت رسیده که هر چهار مورد زمین بوده و با نیات امور قرآنی، امور خیریه، ساخت مسجد و عزاداری حضرت علی (ع) به ارزش سه میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: نخستین  وقف طی امسال  در روستای مایوان  از «علی اصغر نادری» به ثبت رسید که زمینی به مساحت 250 متر مربع  به نیت انجام فعالیت های قرآنی و دومین وقف، قطعه زمینی به مساحت 250 مترمربع به نیت انجام امور خیریه و عام المنفعه  از سوی همین خیر وقف شد.

96 درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع خراسان شمالی تکمیل شد

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: تا کنون 96 درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع این استان تکمیل شده است.

محمدباقر قاصری اظهار داشت: شمار زائران متقاضی اعزام به حج تمتع استان در سال جاری یک هزار و 610 نفر است که در قالب 10 کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت راهی سرزمین وحی می شوند.

وی گفت: با توجه به تقاضای اهل سنت برای شرکت در آیین حج تمتع امسال یک کاروان 135 نفره شیعه از این استان با کاروان 85 نفره اهل سنت جابه جا شد.

قاصری افزود: هم اکنون ظرفیت هشت کاروان شیعه استان تکمیل شده و فقط 2 کاروان هر کدام تا 20 نفر ظرفیت خالی دارند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی یادآور شد: امسال ظرفیت اعزام کاروان های حج تمتع به حداکثر میزان خود طی سال های اخیر رسیده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات