۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۰۳۱۹۵
آیت الله نوری همدانی:

اقتدار ایران مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار است

اقتدار ایران مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار است
حضرت آیت الله نوری همدانی برلزوم تبیین وصیت نامه های شهدا برای مردم تأکید کرد و اقتدار ایران را مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و اعضای بنیاد شهید استان قم با بیان اینکه بر اساس روایات «جهاد» بابی از ابواب بهشت بوده و خداوندآن را تنها برای اولیای مخصوص خود می گشاید، گفت: امروز باید دانست که زنده نگه داشتن یاد شهدا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا به احیای روحیه ایثار و شهادت منجر می شود، اظهار داشت: همه عزت و اقتدار ایران مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هر کسی توفیق ورود به وادی «جهاد» را پیدا نمی کند، عنوان کرد: بر اساس روایات کسی که جهاد در راه خداوند را ترک کند، پروردگار عالم لباس خواری و ذلت را بر وی خواهد پوشاند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه بر اساس روایات «جهاد» همواره مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) قرار داشته است، افزود: خداوند عزت امت را در نتیجه جهاد قرار داده است؛ هر کار خوبی از درجات و مراتبی برخوردار است، اما باید دانست که فوق همه خوبی ها کشته شدن در راه خداوند است.

وی با اشاره به روحیه ایثار و جهادگری ملت شریف ایران ابراز داشت: در هر کجای عالم که جنگی صورت بگیرد، افراد با انگیزه مادی به جبهه می روند، اما مردم شهیدپرور ایران اسلامی با عشق و علاقه و ارادت به ولایت فقیه به جهاد می پردازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی برلزوم تبیین وصیت نامه های شهدا برای مردم تأکید و خاطرنشان کرد: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در مملکت سعی می کند مردم را نسبت به آرمان های شهدا پشیمان و ناامید جلوه دهد، بنابراین ما باید سعی کنیم با کارهای فرهنگی در برابر دشمن ایستادگی کرده و عزت اسلام را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد معیار و ملاک تشخیص مؤمن حقیقی از غیر حقیقی است، یادآور شد: امروز علیرغم اینکه جبهه جنگ سخت دیگر وجود ندارد، اما کسانی که شوق حضور در جبهه ها را در سر می پرورانند، مسلمان حقیقی بوده و کسانی که شوق و آرزوی حضور در جبهه را در دل ندارند، منافق هستند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.
0
0