۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۲۳۱
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۳۰ روحانی خراسان شمالی به مناطق سیل‌زده گلستان

اعزام ۳۰ روحانی خراسان شمالی به مناطق سیل‌زده گلستان
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام ۳۰ نفر از روحانیان خراسان شمالی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، شهر آق‌قلا خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهر پویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام تعدادی از روحانیان استان به شهر سیل‌زده آق‌قلا در استان گلستان، اظهار داشت: اعزام روحانیان به مناطق موردنظر باهدف امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرکت بیش از 30 روحانی در این اردوی جهادی، افزود: روحانیان اعزامی قبل از اعزام مناطق سیل‌زده تمام آموزش‌های اولیه در مورد امداد و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را گذرانده و با آمادگی و شناخت کامل به این مناطق اعزام‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهر پویان اضافه کرد: روحانیان اعزامی از امروز تا شنبه 31 فروردین در شهر آق‌قلا در استان گلستان به سیل‌زدگان کمک کرده تا شاید باری اندک از دوش مردم سیل‌زده برداشته شود.

وی ادامه داد: روحانیان از جنس مردم و از میان خود این مردم برخاسته‌اند و همواره در لحظات سخت و بحرانی دوشادوش مردم بوده و از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام مهر پویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی است، تصریح کرد: در حقیقت حضور در میان مردم و کمک و همدلی با مردم یکی از رسالت‌های مهم روحانیان است که در راستای اهداف تبلیغی و دینی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در مناطق سیل‌زده افزون بر دلگرمی و نزدیکی هر چه بیشتر مردم با روحانیان و مبلغان دینی باعث تقویت روحیه معنوی سیل‌زدگان می‌شود.

حجت‌الاسلام مهر پویان با تأکید بر نفس حضور روحانیان در اردوهای جهادی و مناطق سیل‌زده افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب حضور روحانیان در مناطق سیل‌زده و در بین مردم دردمند و دلجویی از آن‌ها خود نوعی جهاد است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات