۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۰۳۴۰۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سازمان هواشناسی در کاهش تلفات جانی سیل نقش مؤثری دارد

سازمان هواشناسی در کاهش تلفات جانی سیل نقش مؤثری دارد
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سیل اخیر و کم بودن تلفات جانی در این حادثه، گفت: هواشناسی با اطلاع رسانی به موقع نقش مؤثری در این زمینه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، شب گذشته در دیدار با دکتر سحر تاج بخش مسلمان، رییس سازمان هواشناسی کشور، گفت: سیل آزمونی برای همه است.

وی با بیان اینکه هرکس باید تجربه کسب کند و نکات قوت و ضعف خود را بررسی کند، افزود: در جریان سیل اخیر آمادگی مردم و مسؤولین هماهنگی بین دستگاه و اطلاع رسانی موجب کم شدن تلفات انسانی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: بخش اعظم ایجاد آمادگی و اطلاع رسانی مرهون پیش بینی های هواشناسی بوده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مرکز هواشناسی لرستان افزود: باید از این حادثه درس آموخت و افراد توانمند و متخصص با امکانات و تجهیزات مدرن در امر هواشناسی را به کار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه دقت نظر بیشتر در پیش بینی ها و ضرورت جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی از سوی دستگاه ها را خواستار شد.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: پیشنهاد می شود که در هیأت دولت مصوبه ای برای عملیاتی کردن پیش بینی های هواشناسی صورت گیرد تا شاهد خلأ عدم حضور دستگاه ها در هنگام حوادث نباشیم./9451/پ310/ب1

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات