۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۰۳۷۴۳
عضو مجلس علمای شیعه پاکستان در گفت‎وگو با رسا؛

سفر «عمران خان» به ایران موجب استحکام و ارتقاء در روابط دو کشور خواهد شد

سفر «عمران خان» به ایران موجب استحکام و ارتقاء در روابط دو کشور خواهد شد
عضو فعال مجلس علمای شیعه پاکستان در سخنانی سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران را خوشایند دانست و اظهار داشت: این سفر راه را برای افزایش روابط دو کشور هموار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید فرحت جوادی عضو فعال مجلس علمای شیعه پاکستان و روحانی برجسته پاکستان در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران امید بخش دانست و با بیان این که این سفر ممکن است برای دشمنان پاکستان و ایران خوشایند نباشد گفت: دشمنان دو کشور برای تحت تاثیر قرار دادن این سفر تلاش ھای فراوانی داشته اند اما موفق نبوده اند و تلاش دپلوماتیک سران دوکشور به نتیجه رسید و سفر انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی با اشاره به حادثه تروریستی در منطقه بلوچستان پاکستان آن را از قبل برنامه ریزی شده دانست و تاکید کرد: دشمن با اجاره کردن عوامل تروریست و انجام عملیات تروریستی اخلاص سران جمھوری اسلامی نشان کرده بود که موفق نشد.

وی با اشاره به این که تهران به دنبال افزایش ارتباط با کشورهای همسایه است تا با تعاملات اقتصادی شکست پروژه های آمریکایی را نزدیکتر کند، ابراز داشت: پاکستان، پر جمعیت ترین کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران از گذشته زمان ارتباط تنگاتنگی با ایران دارد و ظرفیت بسیار خوبی دارد، دو کشور می توانند از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنند.

عضو مجلس علمای شیعه پاکستان با بیان این که مردم پاکستان دوستدار مردم و نظام جمھوری اسلامی ایران هستند، گفت: راه را برای افزایش روابط دو کشور هموار است، و از زمان روی کار آمدن «عمران خان» توقعات مردم دو کشور نیز برای گسترش همکاری ها افزایش یافته است.

وی نقش عربستان سعودی را در روابط کشور مخرب دانست و افزود: افزایش تنش میان پاکستان و ایران بیش از همه عربستان را به اهدافش نزدیک می کند و دوستی دو کشور نیز بیش از همه موجب خشم آل سعود خواهد شد./۹۸۸

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات