۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۰۴۰۷۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

وقف یک میلیارد تومانی واقفان استان اصفهان برای سیل زدگان

وقف یک میلیارد تومانی واقفان استان اصفهان برای سیل زدگان
حجت الاسلام صادقی گفت: ارزش مالی وقف‌های های به ثبت رسیده در استان اصفهان برای سیل زدگان بالغ بریک میلیارد تومان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام رضا صادقی عصر سه شنبه در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان براساس حوادث اخیر سیل در استان‌های کشور وقف جدید مرتبط با حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله را از ابتدای سال جدید در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر تشویق و ترغیب مردم به وقف‌های جدید از جمله حوادث طبیعی سیل و زلزله، افزود: از ابتدای سال جدید تا کنون ۵۰ وقف جدید به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از سوی واقفان خیراندیش با نیات کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان و امام زادگان در سامانه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام صادقی کمک‌های مقطعی مردم به سیل زدگان را قابل تقدیر و تجلیل دانست و اظهار داشت: تعداد ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در قالب کانکس‌های بسیار مجهز متصل به سپتینگ و روشویی و تعداد ۱۰ دوش حمام از محل کمک‌های مردمی و نذورات مردمی از استان اصفهان به استان‌های سیل زده ارسال شد.

به گفته وی نخستین محموله کمک‌های مردمی برای استان‌های سیل زده از استان اصفهان از شهرستان کاشان به استان لرستان ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: استان اصفهان به عنوان استان معین خوزستان در بحث طبخ غذای گرم روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم را طبخ و بین سیل زدگان توزیع کرد.

حجت الاسلام صادقی گفت: تشویق و ترغیب مردم برای وقف‌های جدید با نیات بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و طوفان باقیات و صالحات ماندگار و ابدی برای واقفان خیراندیش دانست و اظهار داشت: نباید صبر کرد تا هنگام بروز بحران‌ها به فکر کمک به مردم بود و علاج واقعه را قبل از وقوع واقعه بايد داشت.

وی همچنین از اعزام حدود ۷۰ نفر طلاب و روحانیان استان اصفهان به استان‌های سیل زده کشور خبرداد و افزود: طلاب و روحانیان استان اصفهان در قالب اردو‌های جهادی با چندین دستگاه اتوبوس به استان‌های سیل زده اعزام شدند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه کمک‌های مردم نوع دوست و بسیج و سپاه و ارتش، مسؤولان و دولت به سیل زدگان را قابل تقدیر و تجلیل دانست و اظهار داشت: مردم نوع دوست ایران اسلامی در کنار ارتش و سپاه و روحانیت براساس رفعت اسلامی به کمک هم وطنان سیل زده خود شتافتند.

وی از متمکنین استان اصفهان خواست تا وقف‌های خود را براساس نیاز‌های روز برای کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان اختصاص دهند تا هنگام بروز بلایای طبیعی به موقع از آن برای کمک به مردم استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در وقف برای سیل زدگان در کشور پیشتاز است، گفت: ارزش مالی وقف‌های های به ثبت رسیده در استان اصفهان برای سیل زدگان بالغ بریک میلیارد تومان است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات