۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۴۱۸۰
حجت الاسلام صدوقی تشریح کرد؛

ویژگی های مشاور و اسلام شناس + فیلم

ویژگی های مشاور و اسلام شناس + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: یک مشاور خوب باید انعطاف پذیر، دارای حریت و دلسوز برای مخاطب و مراجعه کننده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صدوقی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی امشب در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های مشاور این است که نباید در راستای رسیدن مخاطب به هدف منفعل شود و باید از استحکام روحی روانی و فکری ویژه ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: مشاور اسلامی باید دارای حریت و آزادگی بوده و دارای خصیصه ی انصاف باشد و بتواند آزادانه و بدون هیچ وابستگی ای تصمیم گیری کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به یکی دیگر از خصائص مشاور خاطرنشان کرد: مشاور اسلامی باید ار تصویر ذهنی مثبت برخوردار باشد و مخاطبش را به دید منفی ننگرد و بایسته است نگاه وی به مخاطب مثبت و او دارای تعهد نسبت به وظیفه اش باشد.

حجت الاسلام صدوقی تاکید کرد: مشاور اسلامی باید اهل هم دردی و همدلی باشد و با کسی که به وی مراجعه کرده است باید همراز و همدرد شود و او را دلداری دهد.

پژوهشگر علوم اسلامی گفت: مشاور اسلامی باید اهل سعه صدر باشد و به صحبت های مراجعه کننده دقت و تامل ورزد، منفعل نبوده و دارای خصیصه انصاف باشد و با مراجعه کننده اش همدرد باشد.

وی تاکید کرد: مشاوری که سعه صدر نداشته باشد برخی اوقات تصمیماتی می گیرد که ناخودآگاه اشتباه بوده و مخاطب را به بی راهه می کشاند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت همسایه داری در اسلام گفت: اسلام برای همسایه تا ۴۰ خانوار از جهات مختلف حقوقی قائل است و باید در این راستا ما حقوق همسایه ها را دانسته و حال اینکه اگر آن همسایه مسلمان بوده و یا از ارحام باشد، حقوق دو چندان خواهد شد.

وی ادامه داد: از آثار شرح صدر می توان به قدرت برداشت و تصمیم گیری بهتر، تحمل و صبر و توان چند برابر در مواجهه با مسائل و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به اینکه مشاور باید به تفاوت های جنسیتی شخصیتی اعتنا کند خاطرنشان کرد: این تفاوت ها یک اصل خلقت و فطرت انسانی است، حتی فمینیسم ها هم نمی توانند سوای این تفاوت ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: اصل هماهنگ شدن روال زندگی و استفاده از لذت واقعی پایدار هماهنگ شدن طرفین در زندگی با نظام هستی و دستورات دینی است./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محرمی محرمی
ارسال نظرات