۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۰۴۲۸۰

افزایش تعداد تازه‌مسلمان‌ها میان اسپانیایی‌تبارهای آمریکا

افزایش تعداد تازه‌مسلمان‌ها میان اسپانیایی‌تبارهای آمریکا
جامعه هیسپانیک آمریکا با داشتن افراد زیادی از مسیحیان، این روزها شاهد روند روزافزون اسلام آوری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در سال‌های اخیر، افراد زیادی از جامعه اسپانیایی‌تبار آمریکا که اکثر آنها مسیحی هستند، به اسلام گرویده‌اند. ناحله مورالس، یکی از این افراد است که به دین اسلام گرویده است.

او می‌گوید: چند هزار نفر از تازه‌مسلمانان در منطقه «دالاس» و اطراف آن ساکنند که اکثر آنها اسپانیانی‌تبار هستند.

ناحله در مکزیکوسیتی به دنیا آمد و در چهار سالگی با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او در ۲۰ سالگی برای اولین بار سراغ قرآن رفت و پس از خواندن و تفکر در آیات آن، مسلمان شد. 

«عمر هرناندز» از دالاس، داستان مسلمان‌شدنش اندکی متفاوت است، والدین او گواتمالایی و کاتولیک بودند و ۲۶ سال قبل به دین اسلام گروید.

وی می‌گوید: زمانی که داشتم مسلمان می‌شدم، احساس نمی‌کردم تعالیم حضرت عیسی را ترک می‌کنم، بلکه احساس کردم با اسلام، این تعالیم را بهتر درک می‌کنم. 

با رشد تعداد افرادی که به اسلام مشرف می‌شوند، گروهی تحت عنوان امبریس (Embrace) تشکیل شده که به تازه‌مسلمانان برای درک بهتر آموزه‌های اسلام و تقویت ارتباط ‌آن‌ها با اسلام و مسلمانان، تلاش می‌کند. 

امبریس به مسائل مربوط به تازه‌ مسلمانان و فشارهای داخلی و خارجی‌ای که به آنها وارد می‌شود، می‌پردازد. این گروه خدمات آنلاین و دانش لازم را برای تقویت آگاهی دینی و کمک به آن‌ها فراهم می‌کند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات