۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۴۴۱۰
آیت الله علم الهدی:

توطئه نفتی آمریکا همچون شیطنت های دیگر با شکست مواجه خواهد شد

توطئه نفتی آمریکا همچون شیطنت های دیگر با شکست مواجه خواهد شد
امام جمعه مشهد گفت: کارشناسان بین المللی معتقدند آمریکا در توطئه به صفر رساندن صادرات نفت ما همانند توطئه های قبلی خود ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی ایراد شد با بیان اینکه انتقام از دشمنان انبیا یکی از وعده های الهی است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید «وَاللّهُ عَزيزٌ ذُو انِتقام». میل به انتقام در انسان از کسی است که به او ضربه زده یا ظلم کرده است که هدف اول آن کسب آرامش دل و قلب و دیگر هدف آن استفاده از آن به عنوان ابزاری دفاعی است.

امام جمعه مشهد افزود: باید دانست که این دو حالت در مورد پروردگار صدق نمی کند و انتقام خداوند به خاطر ظلم ظالمین نسبت به مظلومین است. اگر این انقام گیری الهی وجود نداشته نباشد، نظام عدل اجتماعی برهم می خورد.

آیت الله علم الهدی با بیان اقدام جدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد تا صادرات نفت ما به صفر برسد. دو گاو شیرده آمریکا یعنی عربستان و امارات نیز وعده جبران کمبود نفت را دادنده اند تا قیمت نفت بالاتر نرود.

امام جمعه مشهد با اشاره به زمان این اقدام آمریکا افزود: صدور این بیانیه در روز بعد از نیمه شعبان از دو جهت برای آمریکا مهم بود که یکی از آن دو جهت مربوط به واقعه سیل است. در واقعه سیل بخش عمده ای از امکانات تولیدی و کشاورزی ما در شمال، جنوب و غرب کشور از بین رفت. آمریکا برای افزایش اضطراب و نگرانی‌ در مردم این مناطق این بیانیه را صادر کرد.

وی خنثی کردن امید ناشی از استغاثه‌های مردم به امام زمان(عج) در ایام نیمه شعبان را دومین علت صدور بیانیه در این روز دانست و خاطر نشان کرد: استکبار جهانی از انتظار ما برای ظهور امام زمان(عج) ترسیده و وحشت کرده است. رعبی که خداوند در دل مستکبران قرار داده نشانه نزدیک بودن فرج حضرت بقیه الله(عج) است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: کارشناسان بین المللی معتقدند آمریکا در توطئه به صفر رساندن صادرات نفت ما همانند توطئه های قبلی خود ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به ضرر آمریکا از حذف نفت ایران از بازار جهانی افزود: کشورهایی مانند هند، چین و ژاپن نفت شان را از ایران تأمین می‌کنند. ساختار پالایشگاه‌های این کشور ها با نفت ایران سازگار بوده و هزینه تغییر ساختار پالایشگاه های این کشورها بیش از میزانی است که بخواهند روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کنند.

وی بازار جهانی را فاقد ظرفیت تحمل حذف نفت ایران دانست و خاطر نشان کرد: بعد از این بیانیه قیمت هر بشکه نفت از ۷۰ دلار افزایش یافته و اگر این روند ادامه یابد قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید. تشکیلات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده هر یک دلار افزایش قیمت نفت، هزینه حمل و نقل در داخل آمریکا را به مقدار ۵ دلار افزایش می دهد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: همچنین آمریکا نمی‌تواند رابطه خود با چین را قطع کند، چراکه کالاهای چین و ژاپن عمده بازار او را تشکیل می دهند و حذف نفت ایران برایشان هزینه ساز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اختلال در دیپلماسی جهانی آمریکا در صورت اجرایی شدن کامل این تصمیم افزود: چین، ژاپن و هند که به‌جای پول نفت به ایران کالا می دهند و این امتیازی است که در هیچ جای دنیا برایشان اتفاق نمی افتد و آنان نیز از این فرصت نخواهد گذشت. اگر آمریکا بخواهد بر خواسته خود پافشاری کند دیپلماسی جهانی اش با این کشورها دچار مشکل خواهد شد.

وی شوک حذف نفت ایران از بازار جهانی را سنگین دانست و خاطر نشان کرد: حذف نفت ایران تا زمان جایگزینی نفت عربستان و امارات، شوک سنگینی را برای دنیا در پی خواهد گذاشت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه درآمدهای مردم در سال گذشته با توسعه صادرات غیر نفتی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأمین شد، گفت: سال ۹۶ ایران توانست ۶۰ میلیارد دلار نفت بفروشد و این میزان در سال ۹۷ تنها ۱۷ میلیارد دلار بوده است. همچنین در سال گذشته ۸۹ درصد بودجه ما متکی به نفت نبود و امسال نیز وابستگی بودجه به نفت برای ما بسیار کمتر و چیزی در حدود ۴ درصد خواهد بود. بنابراین تحریم ها برای ما فلج کننده نخواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: وجود صاحب، مولا و ولی در کشور ما موجب شده است که اگر همه دنیا هم بر سر ما بریزند مشکلی برایمان پیش نیاید. در ۴۰ سال گذشته هر چه رهبری گفتند بدون چون و چرا عملی شد و همه ما دیدیم که آمریکا در همه توطئه‌های خود شکست خورد و سخن امام راحل که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» بارها و بارها برای همه ما اثبات شد.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان اعلام کردند که هر مقدار که اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم. باید بدانیم که در دوره معافیت، کشورهای اروپایی حتی یک قطره نفت از ایران وارد نکردند و کشورهای دیگر از طریق رسمی و غیر رسمی نفت ما را خریده و پول آن را به صورت نقدی و غیر نقدی با ما تسویه کردند. این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برخی در داخل کشور مرعوب آمریکا هستند، گفت: مشکل ما در کشور وجود عده ای است که در مقابل هر عطسه آمریکا لرزه بر اندام شان می افتد. باید از اینان پرسید که چرا از سخنان آمریکا می‌ترسید؟ چرا یک دفعه قیمت ارز در کشور تغییر می‌کند و عده‌ای نیز می‌گویند همه چیز تمام شد؟

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود همدلی و روحیه یاری رسانی در مردم افزود: مردم ما در یک سیل حمایت‌های لازم را انجام دادند و همواره در دیگر مشکلات نیز به میدان آمده اند. با وجود چنین مردمی جایی برای ترس و وحشت وجود ندارد./861/پ203/ب1

ارسال نظرات