۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۴۶۹۱
در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد؛

نشست علمی تخصصی «بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در فضای مجازی»

نشست علمی تخصصی «بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در فضای مجازی»
نشست علمی_تخصصی «بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در فضای مجازی» در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی_تخصصی «بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در فضای مجازی» امروز با حضور رفیع الدین اسماعیلی رییس انجمن سواد رسانه طلاب و محمد حسین فرج نژاد کارشناس سواد و فضای رسانه در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیلی به ایراد سخنرانی پرداخت و اقناع مخاطبان را از مهمترین اهداف رسانه ها بیان کرد و گفت: امروز رسانه ها به عنوان یک ابزار اثرگذار به دنبال تغییر نگرش مخاطبان هستند.

اسماعیلی تفکر انتقادی را از مهارت های سواد رسانه ای بیان کرد و اظهار داشت: این مهارت به چهار عامل گزینش گری، نفع گرایی، آگاه بودن و درگیری ذهنی مخاطب بستگی دارد.

رییس انجمن سواد رسانه طلاب با تاکید بر اینکه مخاطبان فعال باید با برخی مفاهیم و اصطلاح رسانه ای آشنا باشند تا به اهداف و عملکرد رسانه های پی ببرند، گفت: اصرار ورزیدن یک رسانه در بازنمایی می تواند آن بازنمایی را به کلیشه تبدیل کند و دیگر اینکه انگاره ها نباید به جای واقعیت بنشینند.

در ادامه فرج نژاد بیان داشت: مهمترین رویکردهایی که در فضای رسانه ای ایران وجود دارد شامل ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب، تقابل و تهدید محوری و برخورد فعالانه رویکردها می شود؛ بنابراین تولید نسخه‌های بومی رسانه‌ای در کشور امری لازم و ضروری است.

وی افزود: پیام رسان‌های اجتماعی باید به صورت داخلی و براساس قانون اساسی و فرهنگ اصیل ایرانی ساخته شود.

کارشناس سواد و فضای رسانه در پایان خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای در میان نسل جدید باید به قدری تقویت شود که در آینده شاهد نسلی پویا و متفکر در عرصه رسانه باشیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات