۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۴۹۰۵

حضور چشمگیر ناشران حوزوی در نمایشگاه کتاب

حضور چشمگیر ناشران حوزوی در نمایشگاه کتاب
نمایشگاه کتاب تهران در حال برگزاری است و حضور ناشران حوزوی در این بین بیش از پیش به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چند روزی است که در حال برگزاری بوده و حضور غرفه داران فرهنگی مذهبی در نمایشگاه به ویژه انتشارات و دفاتر نشر آثار حوزوی چشمگیر بوده است از این رو ضمن مصاحبه با برخی مسؤولان برگزاری از کم و کیف روند برگزاری نمایشگاه اطلاع یافتیم.

گزارشی از حضور فعال ناشران حوزوی

ابتدا حجت الاسلام محسنی زاده مسؤول رسانه و فضای مجازی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه گفت: دقیقا نماز صبح بود مطلع شدیم معظم له قصد بازدید از نمایشگاه را دارند به هر زحمتی شده خود را از قم به تهران رساندیم تا به این فیض عظیم برسیم و الحمدلله والمنه مقام معظم رهبری از محل غرفه آثار مرجع عالیقدر عالم تشیع نیز بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه از قوت و رشد همه جانبه نمایشگاه کتاب امسال به عنوان یک نمونه بی نظیر در سال های متمادی یاد کرد و افزود: سال های گذشته از لحاظ کمی و کیفی مطلوب بودند اما با توجه به افزایش کمیت نهادهای شرکت کننده در این نمایشگاه مسؤولان ذیربط تدابیری را اندیشیده تا به روند رو به رشد برگزاری جهت دهند.

معاون رسانه و فضای مجازی انتشارات حضرت آیت الله مکارم ضمن تشریح فعالیت دفتر حفظ و نشر آثار گفت: ما در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی نمونه های متعددی از کتب و دست نوشته های معظم له را در قالب کتاب، سی دی های آموزشی، فیلم های کودک و انیمیشن و حتی مونشن گرافیک های آموزشی آماده و در این نمایشگاه به عنوان یک انتشارات حوزوی حضور پیدا کردیم.

گزارشی از حضور فعال ناشران حوزوی

در ادامه این گفت و گو، حجت الاسلام سیفی یکی از کارشناسان غرفه پاسخ به شبهات دینی اعتقادی که به عنوان یک مرجع پاسخگویی ملی مطرح است با اشاره به رغبت اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط متفاوتی که به وجود آمد و جامعیت بیش از پیش غرفه و تنوع موجود رغبت اقشار مختلف جامعه از جمله قشر نوجوان و جوان به این رویداد بسیار جلب شد و اگر ما از طریق کتاب بتوانیم جوانان را جذب به این مهم کنیم مطمئنا شاهد شکوفایی جوانان نسل آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز پاسخگویی در ایام برگزاری نمایشگاه گفت: ما با توجه به مخاطبی که در این رویداد ملی و پتانسیل فوق العاده تبلیغی که به وجود آمده است با اولویت بندی هایی که در مجموعه داشتیم در زمینه های سیاست و اجتماع، مشاوره های فردی و روانشناسی، پرسش و پاسخ های دینی و اعتقادی ضمن حضور کارشناسانی به این مهم پرداخته ایم.

در ادامه این گفت و گو، دکتر لعل مسؤول انتشارات روایت فتح ضمن اشاره به حضور غرفه های فرهنگی ابراز کرد: الحمدلله امسال شاهد حضور طیف های مختلف فرهنگی و درخشش قشر مذهبی و انقلابی در این نمایشگاه بودیم که این خود نشان از قوت و قدرت و اهمیت فرهنگ و هنر در میان اصحاب رسانه در جبهه انقلاب است.

وی در ادامه گفت: ما با رمان عاشقانه قصه دلبری به این نمایشگاه آمدیم که توصیه می شود به طور کلی روایت زندگی شهدای مدافع حرم را از زبان همسران شان حتما مطالعه کنید، چرا که سیره زندگی شهدا یکی از بهترین نمونه های تربیتی زندگی است.

گزارشی از حضور فعال ناشران حوزوی

در ادامه این گفت و گو با حجت الاسلام مطلبی یکی از طلابی که در این نمایشگاه به قصد خرید کتاب آمده مصاحبه کردیم و وی با اشاره به حضور فعال انتشارات حوزوی در این نمایشگاه افزود: امسال اتفاقی که پرشورتر افتاده بود و ما شاهد آن بودیم حضور بیوت علمای اعلام و مراجع تقلید و ناشران مذهبی در این نمایشگاه بود.

وی در ادامه گفت: حوزه و روحانیت یکی از وزنه هایی است که باید در امور تربیتی پیشران خط مقدم جبهه های نرم باشد و کتاب یک عنصر فوق العاده تاثیرگذار بر قشر جوان است از این رو باید حوزه و روحانیت تکیه بیشتری بر تالیفات به ویژه حوزه های اجتماعی که با مردم در ارتباط است داشته باشند.

در پایان امید کوره چی یکی از نویسندگان کتاب و رمان نویس مطرح کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور مطرح ترین نویسنده های حوزه ادبیات و نگارش بیان کرد: با شروع سال 98 علی رغم تمام مشکلات اقتصادی که وجود داشت، همه در اندیشه قیمت های سرسام آور و افت حضور مخاطبین در نمایشگاه کتاب بودیم ولی با شروع نمایشگاه تمام قاعده ها شکست و حضور فعال و پر رنگ مردم نشان داد که موضوع کتاب و کتابخوانی برایشان مطرح است.

وی تاکید کرد: اما این موضوع باید حتما لحاظ شود که رغبت مردم به کتاب نباید موجب عدم اعتنای مسؤولان به کاهش نرخ کاغذ شود و بر حسب دستور مقام معظم رهبری باید به این مهم توجه داشته باشند./811/پ201/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات