۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۰۵۲۹۶

همایش متمرکز زائرین حج ۹۸ ‹‹مسافران قبله›› در کاشان برگزار شد

همایش متمرکز زائرین حج ۹۸ ‹‹مسافران قبله›› در کاشان برگزار شد
همايش متمرکز آموزشي توجيهي زائرين حج تمتع سال 98 «مسافران قبله» در سالن علامه فيض کاشاني دانشگاه کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رابط بعثه مقام معظم رهبری در همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» که پیش از ظهر امروز در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: حج نمونه کامل فریضه عبادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی حج را گنج عظیم معرفتی در اتحاد مسلمانان دانست و با اشاره به اینکه حج زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی مهدوی ومصداق بارز امت واحده است، افزود:حج گنج عظیم معرفتی در بین مسلمانان است که متاسفانه سیاست‌های استعماری کوس جدایی اتحاد مسلمانان را در آن می‌زند.

حجت الاسلام کلباسی همچنین ارتقای سطح دانش و معرفت اولویت پیام رهبری برای حج دانست و اظهار داشت: حج درس‌های بزرگ توحیدی، عبادی و سیاسی دارد و لباس سفید احرام نمادی از درس معاد در حج است.

رابط بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اسلام بر پنج پایه از جمله حج بناشده است افزود: حج ابعاد بسیار متنوع عبادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارد و نمونه کاملی است که اصول و فروع در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه حج از ارکان اسلام و مسلمانی است که مسلمانی بدون آن معنا ندارد، گفت: حج زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) و مصداق امت واحده از همه نژاد، زبان‌ها و کشور‌ها بر محور توحید است که در قرآن به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه دشمنان جمع این امت واحده را نمی‌خواهند و به دنبال ضربه به آن هستند ابراز کرد: حج گنج عظیم معرفتی است که خدواند در بین مسلمانان قرارداده است، اما متاسفانه سیاست‌های استعماری کوس جدایی این اتحاد را می‌زند.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را در بالابردن سطح دانش و معرفت حج و تکیه بر معرفت افزایی و دانش افزایی حجاج دانست و گفت: حج درس‌های بزرگ و واقعی زندگی و معاد را دارد و لباس سفید احرام و کفن پوشی حجاج نمادی از درس معاد در حج است.

حجت الاسلام کلباسی، با اشاره به اینکه حج فلسفه و اسراری دارد که نیاز به افزایش درک و مطالعه بیشتر آن است بیان کرد: حفظ شان و شخصیت پیروان اهل بیت (ع) نیز مساله مهم دیگری است که حجاج باید در رفتار و کردار خود رعایت کنند تا با استناد به این حدیث که «کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا» نماد عزت، زینت و افتخار اهل بیت باشند نه اینکه با رفتاری ناشاسیت باعث طعن ما باشند.

وی حضور زائران در نماز جماعت، پرهیز از اعمالی که باعث وهن و طعن شیعه می‌شود و رعایت یکسری مسائل خاص در عربستان را خواستارشد و گفت: انجام برخی اعمالی که استحباب دارد در صورتیکه عوارض طعن شیعه را داشته باشد استحباب آن از بین می‌رود و نباید آن را انجام دهند.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه حج میهمانی خاص خدواند افزون بر ماه رمضان با مواهب و خیرات و برکات فراوان آن به عنوان میهمانی عام پروردگار است، ابراز کرد: حج میهمانی ویژه و بزرگ حج گزاران به میزبانی خداوند است که از زمان حرکت زائر آغاز می‌شود و حتی تا بعد از حج ادامه دارد.

وی حج را یک مجموعه بسیار شگفت انگیز، عجیب، آینده ساز و زمینه ساز ظهور عنوان کرد و گفت: آشنایی مسلمان سراسر جهان با یکدیگر و تعامل و معرفت افزایی آن‌ها از دیگر فلسفه‌های حج است.

وی با تاکید بر اینکه حج از جمله مضماین بلند دعای طواف هزاران نکته باریک‌تر از مو در حوزه‌های عبادی، سیاسی و معرفتی دارد که معارف بیکران توحیدی آن انسان ساز است.

شایان ذکر است: همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» با حضور حجت الاسلام مجتبی کلباسی رابط بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام ملا معاونت بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم ظهر امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزارشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات