۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۵۳۲۴

ارتش میانمار 7 مسلمان روهینگیایی را به ضرب گلوله کشت

ارتش میانمار 7 مسلمان روهینگیایی را به ضرب گلوله کشت
یکی از نمایندگان پارلمان میانمار گفت، هفت نفر از مسلمانان روهینگیایی که در استان آراکان بازداشت شده بودند، توسط نیروهای ارتش این کشور به ضرب گلوله کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «خیم ماونگ لات» نماینده پارلمان میانمار در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که «هفت غیرنظامی روهینگیا که در ایالت آراکان بازداشت شده بودند، توسط نیروهای ارتش این کشور به ضرب گلوله کشته شدند».

وی تاکید کرد که پیش از این حادثه نیز چهار غیرنظامی آراکانی توسط ارتش کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده بودند.

عضو پارلمان میانمار گفت که «ارتش میانمار باید بازداشت شدگان را به پلیس تحویل می‌داد و این اقدام ارتش قابل قبول نیست».

میانمار اوایل هفته جاری از بازداشت ۲۷۵ روهینگیایی خبر داده بود. ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد و در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است. 

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت دو میلیونی مسلمانان روهینگیا در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. 

سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» عنوان کردند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات