۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۰۵۷۸۴

اولین کتاب از شهدای مدافع حرم زینبیون منتشر شد

اولین کتاب از شهدای مدافع حرم زینبیون منتشر شد
کتاب «عاشقان، ایستاده می‌میرند» زندگی داستانی رزمنده شیردل لشکر زینبیون، شهید سیدمحمد خوشبو است که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، اولین کتاب از شهدای مدافع حرم زینبیون منتشر شد.

کتاب «عاشقان، ایستاده می‌میرند» زندگی داستانی رزمنده شیردل لشکر زینبیون، شهید سیدمحمد خوشبو است که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

تا شهدا؛ کتاب «عاشقان، ایستاده می‌میرند» زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم سیدمحمد خوشبو از رزمندگان دلیر لشکر زینبیون است که در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم در سوریه به درجه شهادت رسید.

زینبیون، رزمندگان دلاور پاکستانی هستند که به محض مشاهده تهدید شدن حرم حضرت زینب (س) به وسیله گروه‌های تکفیری در سوریه به صورت داوطلبانه به نبرد با آنان برخاستند. رشادت‌های زینبیون در پاسداری از حرم اهل بیت (س) بازتاب کمی در رسانه‌ها یافته است و مجموعه کتبی که نشر شهید کاظمی در دست چاپ دارد، یکی از معدود تلاش‌ها برای ماندگار کردن نام و یاد دلاوری‌های آن‌ها است.

کتاب «عاشقان، ایستاده می‌میرند» اولین کتاب از شهدای دلیر لشکر زینبیون است که با عنوان کتاب‌های فرزندان روح‌الله منتشر می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: دو سه روز قبل از شهادتش، توی واتس آپ وضعیت زده بودم: عاشقان، ایستاده می‌میرند. عدیل فارسی بلد نبود. البته کم حرف می‌زد، ولی متوجه می‌شدم. بهم پیام داد: «آبجی این جمله یعنی چی؟» گفتم: «خب خودت که فارسی بلدی دیگه...» گفت: «نه، منظورم اینه که معنی‌اش را توضیح بده». انگار داشت ذهنم را آماده می‌کرد.

از یک ماه قبل مدام این حرف‌ها را می‌زد. گفتم: «یعنی عاشق واقعی هیچ وقت به زانو نمی‍‌افتد»، وقتی گلوله خورد، تک تیراندازی که زد به پهلویش، ندید زمین بیفتد...»

این کتاب در ۲۰۰ صفحه و به قلم زهره شریعتی به نگارش درآمده و همزمان با سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر و عرضه شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: http://www.tashohada.ir
ارسال نظرات