۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۵۸۱۹
حجت الاسلام حائری زاده:

قرآن کریم تجلی رحمت الهی است

قرآن کریم تجلی رحمت الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم تجلی رحمت الهی است، گفت: رمضان ماه مغفرت و سوخته شدن گناهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رمضان ماه خداوند است.

وی مراد از لفظ رمضان را سوختن و سوخته شدن بیان کرد و ادامه داد: این ماه رمضان گفته شد چون اراده خداوند به این تعلق گرفت که تمام گناهان بندگان روزه دار در این ماه بسوزد و نابود شود به گونه ای که هیچ اثری آن باقی نماند.

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان از گناهان بندگان خود درمی‌گذرد، عنوان کرد: خداوند در این ماه به بندگان خود روی می کند و آنان را مشمول رحمت، مغفرت و برکت خود قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه درخصوص برکت الهی، اظهار داشت: مراد از برکت همان فراوانی توام با سلامتی و نشاط است که در رزق، عمر و مال انسان تجلی می یابد.

وی با بیان اینکه برخی انسان ها دارای عمری با برکت هستند، گفت: مرحوم فیض کاشانی قریب به 84 سال عمر کردند و در این مدت بیش از 116 کتاب به قلم تحریر درآورد همچنین مرحوم علامه مجلسی در طول 70 سال عمری که از خداوند گرفت 80 عنوان کتاب نوشتند که یکی از آن عناوین 110 جلد کتاب است؛ این مثال‌ها بیانگر بابرکت بودن عمر است.

حجت الاسلام حائری زاده درباره مال با برکت، عنوان کرد: در مال با برکت کمیت مطرح نیست و انسان با مال با برکت می تواند کارهای بسیار خوبی انجام دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمضان ماه رحمت است، گفت: طبق صریح روایات؛ ثواب اقامه نماز در ماه مبارک رمضان 70 برابر نسبت به سایر ماه‌ها است و یک عمل مستحب ثواب عمل واجب را دارد.

وی ادامه داد: انسان در این ماه باید با قرآن کریم انس بگیرد چرا که یکی از تجلیات رحمت الهی قرآن کریم است؛ بنابراین رحمت خداوند در این ماه بر انسان ها نازل می شود.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه شیطان در این ماه زنجیر است، خاطرنشان کرد: انسان در ماه مبارک رمضان باید مراقب اعمال نیک خود باشد تا حبط نشود و کنترل زبان از اعمالی است که در ماه مبارک رمضان به آن توصیه شده است./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات