۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۰۵۸۹۳
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

آینده شغلی معلمان شاغل در نهضت سواد آموزی باید روشن باشد

آینده شغلی معلمان شاغل در نهضت سواد آموزی باید روشن باشد
امام جمعه همدان گفت: اگر معلمان شاغل در نهضت سواد آموزی از آینده شغلی مشخصی برخوردار نباشند به مرور زمان آن انگیزه اولیه کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در دیدار مدیران و معلمان نهضت سواد آموزی با بیان این که فعالیت در این نهاد دارای سختی های فراوانی است خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از سختی هایی که با آن مواجه هستیم کمبود انگیزه در بین سوادآموزان است.

وی افزود: این که سواد آموز برای کسب دانش انگیزه لازم را دارا نیست بر سختی کار شما می افزاید و این جا است که تلاش و زحمات بسیار شما، مشخص می شود و خودش را به نمایش می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مشکلات معلمان نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: در طرف مقابل اگر معلمان ما نیز از آینده شغلی مشخصی برخوردار نباشند به مرور زمان آن انگیزه اولیه کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: این موضوع نیازمند رسیدگی ویژه است و باید مسؤولان و مدیرانی که توانایی رفع این مشکل را دارند به میدان بیایند و هرچه زودتر آن را رفع کنند.

امام جمعه همدان به اتفاقات اخیر در فضای مجازی در خصوص آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کلیات آموزش و پرورش قابل احترام و مورد تایید است اما متاسفانه ضعف هایی هم در این بین وجود دارد که نیازمند توجه مدیران است.

وی تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی در این مدت رخ داده است حاکی از آن است که عده ای به دنبال بزرگنمایی ضعف های موجود هستند تا پیشرفت ها را تحت الشعاع خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم ورود آموزش و پرورش به این موضوع خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق، مسائل به وجود آمده را مدیریت کند و پاسخی مناسب را ارائه دهد.

وی در پایان با تشکر از زحمات معلمان و مدیران نهضت سواد آموزی یادآور شد: اگر به این فرمایش امیرالمومنین (ع) که فرمودند هر کس کلمه ای را به من یاد دهد مرا بنده خودش کرده است توجه کنیم اجر معنوی کار شما مشخص می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: البته باید در کنار اجر معنوی کار شما عزیزان به جنبه های مادی نیز توجه شود و در جهت رفع مشکلات موجود قدم های موثری برداشته شود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات