۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۰۵۹۹۲
سرهنگ دستوری مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت ویژه طلاب در سازمان جهاد سازندگی + فیلم

استفاده از ظرفیت ویژه طلاب در سازمان جهاد سازندگی + فیلم
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به حضور پررنگ طلاب در فعالیت های عمرانی و فرهنگی این سازمان، روحانیت را نهادی نقش آفرین در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار علی دستوری مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج سازندگی در دفتر خبرگزاری ایرنا در قم برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان در سال 79 با فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و تا به امروز فعالیت های زیادی را در دستور کار خود داشته است.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی با رویکرد مردم محوری و حضور خودجوش دانشجویان و دانش آموزان در اوقات فراغت تأسیس شد در شرایطی که جهاد سازندگی که ابتدای انقلاب شکل گرفته بود در وزارت کشاورزی ادغام شد و خلأیی در فعالیت های خودجوش دیده می شد.

سرهنگ دستوری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند این حرکت های خودجوش در قالب سازمانی هدفمند مشکلات کشور را در مناطق محروم حل کند و در گذر ایام یک روند تکاملی و رو به رشدی داشته است و همه در سطوح و اقشار گروه های جهادی سازمان شده ای داریم.

وی با اشاره به این که اقدامات تخصصی در دستور کار سازمان جهاد سازندگی قرار دارد، گفت: امروز فعالیت های عمده جهادگران در جهار عرصه اشتغال، بهداشت و درمان، عمران و فرهنگی است و بنا به شرایط اقتضائی ورود در عرصه های حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله بوده است و شاهد حضور خود جوش مردم بوده ایم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: در ارتباط با سیل اخیر که همزمان با روزهای نوروز و پیش از آن بود شرایطی که در استان های مختلف ایجاد کرد فرق داشت و نوع آسیب هایی که سیل در استان های مختلف متفاوت بود؛ استان گلستان بیشتر بحث آبگرفتگی بود، در استان لرستان به جهت سیل خروشان در حاشیه رودها موجب حمل گل و لای شد و خانه ها را تخریب کرد و استان خوزستان هم بالاآمدن آب و گل گرفتگی را داشتیم.

وی ابراز داشت: ما در سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم اعلام آمادگی کردیم و گروه های جهادی متخصص بر اساس نیاز مردم در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند، از جمله فعالیت های صورت گرفته وصل راه های ارتباطی قطع شده و همین طور لای روبی اماکن ومنازل بود ضمن این که بخشی از فعالیت های جهادگران در حوزه خدمت رسانی تغذیه و طبخ غذا بود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم در ادامه با تأکید بر این که بالغ بر سه کیلومتر سیل بند در استان خوزستان توسط جهادگران سازمان جهاد سازندگی قم صورت گرفته است، گفت: سرجمع 33 گروه جهادی به استان های سیل زده اعزام کردیم که 18 گروه شامل 313 نفر به شهرهای لرستان و 12 گروه 355 نفره به خوزستان و سه گروه شامل 82 نفر به استان گلستان اعزام کردیم که به صورت متوسط هریک از این افراد یک هفته در استان های سیل زده حضور داشتند.

سرهنگ دستوری بیان داشت: بالغ بر 2 میلیارد تومان کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی توسط سازمان جهاد سازندگی قم جمع آوری و به مناطق سیل زده نیز ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در عرصه فنی عمرانی 50 پروژه اجرا شده است، گفت: حدود 25 میلیارد ریال اعتبار این پروژه ها بود که نیمی از این هزینه ها توسط قرارگاه محرومیت زدایی کشور تأمین شد و نیم دیگری از آن توسط بودجه های دولتی و کمک های مردمی تأمین شده است که از مجمله آنها مرمت خانه های عالم، مساجد و ساخت و مرمت ورزشگاه های و جاده های استان بوده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: تعامل با دستگاه ها برقرار شده است و پروژه ها به تناسب ظرفیت بسیج سازندگی و تلاش داریم با رویکرد پروژه های عام المنفعه زودبازده در شش ماهه اول سال به بهره برداری برسد که تا الان نیز 10 پروژه به نهایت رسیده است.

وی ابراز داشت: در حوزه کارآفرینی 315 نفر آموزش اشتغال و کار آفرینی داشته ایم و نمایشگاه های کارگاه های تولید اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی که به طور متوسط 310 نفر اشتغال زایی بوده ست و برای سال آینده طرح ایران یار را داریم که با هدف آشنایی مردم با مقوله کار و تولید ملی خواهد بود.

سرهنگ دستوری در ادامه با تأکید بر این که حمایت از 250 کارگاه حمایت تولید خانگی در دستور کار قرار دارد، گفت: پیش بینی می‌ شود که با این کارگاه ها حداقل 350 نفر مشغول کار شوند و همچنین راه اندازی چهار بازارچه تولید داخلی به میمنت سال رونق تولید را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: در عرصه بهداشت و درمان هم سال گذشته 15 گروه جهادی در این عرصه تخصصی ورود پیدا کرده اند که تولید دارو، خدمات مشاوره درمان و ویزیت رایگان در مناطق حاشیه شهر و روستاهای قم بوده است که در مناطق سیل زده به ویژه استان لرستان نیز در دستور کار بوده است.

سرهنگ دستوری بیان داشت: سرجمع 150 گروه جهادی را سازمان دهی کرده ایم که 50 گروه از این تعداد گروه های متخصص و 15 گروه نیز ویژه و دارای توانمندی های خاصی هستند.

وی با اشاره به این که سازمان بسیج سازندگی قم تعامل خوبی با حوزویان و مبلغان داشته است، گفت: طلاب در فعالیت های عمرانی و فرهنگی سازمان نقش آفرین هستند که نمونه این جهادگری طلاب را شما در جریان سیل های اخیر دیدید.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: در حوزه فعالیت های فرهنگی همچنین تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ کار و خرید کالای ایرانی از جمله فعالیت های این سازمان محسوب می شود ضمن این که از همین کانال تا کنون خدمات گسترده ای به نیازمندان رسانده شده که از جمله آنها می توان به تهیه 10 ها مورد جهیزیه کامل  و 750 مورد جشن تکلیف در مناطق محروم اشاره کنیم./1330/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علي اصغر كريمي
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
قانون برنامه بودجه - سازمان بي برنامه - مانع كارهاي جهادي مي شود.
در قانون اصل را بر سرمايه و سرمايه داري نهاده است.
اقتصاد مردمي - جهادي لازمه انقلاب و كشور است. روح قانون بايد بجاي سرمايه و سرمايه دار به جهاد و نيروي جهادي نگاه كند ان شاءالله
1
0